A kamionsofőröknek annyi

kamionMiközben a vezető nélküli személygépkocsik megjelenésének a lehetősége már széles médianyilvánosságot élvez, valójában a vezető nélküli kamionok lesznek azok, amelyek nagy valószínűséggel elsőként fognak viszonylag nagy számban megjelenni a közutakon — írja a nasdaq.com-ra hivatkozva az MTI. A nagy teherautó márkák, a DAF, Daimler, Iveco, MAN, Scania és Volvo, valamint a japán Isuzu Motors és Hino Motors mind nagy erőkkel dolgoznak az önállóan navigáló járművek kifejlesztésén. Mellettük már megjelentek a kifejezetten haszongépjárművek számára vezető nélküli irányító technológiát fejlesztő vállalatok is, például a Peloton és az OTTO.

Az Egyesült Államokban az áruszállítás hetven százalékát kamionok bonyolítják. Az évi 9,2 milliárd tonna teheráru szállítását közel hárommillió nehéz tehergépjármű és több, mint hárommillió sofőr végzi. Mindehhez 37 milliárd gallon dízel üzemanyag szükséges. A sofőrök “kiiktatása” a kamionokból számos gazdasági előnyt kínál. A törvényben előírt pihenőidők kihagyásával megállás nélkül, optimális sebességfokozatban haladó, és a vezetőfülke nélkül áramvonalasabb kivitelű járművekkel időt és üzemanyagot lehet megtakarítani. Az üzemanyag-megtakarítás akár tíz százalék is lehet. Az önállóan navigáló járművek számos tanulmány szerint akár 90 százalékkal is csökkenthetik a balesetek számát.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Next Post

"Rafinált" internetes csalók a rács mögött

hét jún 6 , 2016
A Nagykátai Járási Ügyészség üzletszerűen elkövetett csalás vétsége és más bűncselekmények miatt emelt vádat az ellen a férfi és nő ellen, akik közösségi oldalon feladott apróhirdetés útján 56 embert csaptak be és károsítottak meg. A bűnügy vádlottjai, egy férfi és egy nő élettársak. 2014 júliusában elhatározták, hogy internetes oldalakon fognak […]
bilincs

Friss, ropogós