A jelenlegi iskolai informatikaoktatás nem fedi a munkaerőpiaci elvárásokat

tudomany-matematika-oktatasA digitális oktatási stratégia kialakítását segítő, a magyar oktatási intézményekben alkalmazott információs és kommunikációs technológia pedagógiai felhasználásáról készült országos felmérésről számoltak be szerdán Budapesten, sajtótájékoztatón. A HP által kifejlesztett NETA felmérést idén májusban mintegy 17 ezer pedagógus, szülő és tanuló töltötte ki Magyarországon. A kutatás reprezentatív képet ad a magyarországi köznevelési intézmények informatikai infrastrukturális állapotáról, a pedagógusok digitális felkészültségéről és gyakorlatáról, a tanulók és szülők digitális képességeiről, valamint a vállalkozások munkaerőpiaci elvárásairól.

Az eredmények szerint a tanárok, a diákok és a szülők egyetértenek abban, hogy a technika segítheti a tanulást és a digitális kompetenciák elengedhetetlenek lesznek a gyerekek későbbi munkába állásához. Ugyanakkor a megkérdezett munkáltatók szerint a jelenlegi iskolai informatikaoktatás nem fedi a munkaerőpiaci elvárásokat, és problémát jelent, hogy dolgozóikat át kell képezniük a felvétel után. Gus Schmelden, a HP oktatási alelnöke elmondta, világszerte problémának látják, hogy az oktatási intézményekben még inkább arra koncentrálnak, hogyan lehet az eszközöket hozzáférhetővé tenni, és kevesebbet foglalkoznak az oktatás eredményességével.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.