Az ajándékozási cikkek köre lényegesen nem változik, nagyobbrészt különböző könyv, játék, műszaki cikk, számítástechnika, elektronikai termék ruhaféle, háztartási felszerelés, lesz a fenyőfák alatt. Mindezek közül a játékboltok forgalma a leginkább szezonális, a Formatex Kft. szerint a Játéksziget játékboltok éves forgalmának akár hatvan-hetven százaléka is befolyhat az év végi ünnepek kapcsán. Nem mindegy ezért, hogy mikortól kezdenek el vásárolni. Különféle vásárlásösztönző tevékenységekkel is igyekeznek kényelmessé és kiegyensúlyozottabbá tenni a játékok beszerzését: ilyen például az internetes vásárlás napja november 6-án, a november 12-én induló akciós újságokban és TV hirdetésekben kommunikált árengedmények, vagy a fekete péntek november 27-én.
„A Formatex tulajdonában lévő Játéksziget bolthálózat egy évvel ezelőtt csatlakozott a fekete péntekhez kapcsolódó akciókhoz. 2014-ben forgalmunk a háromszorosára nőtt a fekete pénteki promóció idején és a vásárlói visszajelzések is azt mutatják, hogy érdemes a karácsony előtti utolsó napi rohamot megelőzni egy-egy hasonló, kényelmes és környezetbarát kezdeményezéssel, mert a tömeg és az autós forgalom is csökkenthető az internetes rendelés kapcsán. Az internetes vásárlás kifejezetten dinamikusan fejlődik, mivel az év során a kiskereskedelmi forgalomban értékesített termékeink 9 százalékát online értékesítjük” – mondta el Borhi János ügyvezető.