A járvány az ügyfélkapu használatára szorította a népeket

Az idén hétszázezerrel többen intézték adóügyeiket az ügyfélkapun, és nagyjából ugyanennyivel csökkent a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) ügyfélszolgálatain személyesen megjelenő ügyfelek száma – közölte a hatóság.

Mint írják, a koronavírus-járvány miatt előtérbe kerültek a biztonságosabb, digitális kommunikációs csatornák. A tájékoztatás szerint a NAV ügyfélszolgálati statisztikái azt mutatják, hogy az adózók egyre nagyobb számban kezdték el használni a NAV elektronikus megoldásait. A hivatal munkatársai az első hét hónapban csaknem négymillió adózóval léptek kapcsolatba az ügyfélkapun keresztül, és egymilliónál is több ügyfélnek segítettek telefonon vagy e-mailben. Júliusig az ügyfélszolgálatokat, kirendeltségeket és NAV-ablakokat személyesen felkeresők száma 1,6 millióról 950 ezerre csökkent. Ezzel párhuzamosan hétszázezerrel többen intézték adóügyeiket az ügyfélkapun keresztül, mint az előző évben. Több mint 863 ezerszer csörrent meg a 1819-es telefonszámon ingyenesen hívható NAV Infóvonal, ahol adó- és vámügyeket érintő kérdéseikre választ, egyes informatikai problémáikra pedig megoldást kaphattak az érdeklődők. E-mailben a tavalyihoz képest kétszer annyian, azaz több mint ötvenezren kértek segítséget adózási ügyekben – írják a közleményben.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.