Incidensek kezelése: kinek az asztala?
Az előző ponthoz hasonlóan a biztonsági incidensek megelőzésére és kezelésére is egyre nagyobb figyelmet fordítanak a vállalatok. Hibrid környezeteknél azonban a felhőszolgáltatók szerepét és felelősségét is figyelembe kell venni mind a monitorozás, mind a reagálás során. Bár ezek a szolgáltatók gyakran olyan fejlett és hatékony megoldásokkal védik saját rendszereiket, amelyek meghaladják az ügyfeleiknél alkalmazott technológiákat, nem árt előre tisztázni, mi a dolgok pontos menete. Késlekedést okozhat a válaszreakcióban, ha éles helyzetben, egy komoly eset kellős közepén kell kideríteni, pontosan mi a hibabejelentés módja, és hogyan lehet azonnal elérni az illetékes szakembereket. Szintén hasznos előzetesen meghatározni, hol ér véget a szolgáltató felelőssége, és mikortól kell a szervezetnek magának kiépíteni a biztonsági védvonalat.