A Hellopay szerint versenyhátrányt okoz a GVH

Varga Norbert, a HelloPay Zrt. vezérigazgatójaA HelloPay Zrt. közleményben ismertette álláspontja a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) digitális borravaló rendszerüket érintő vizsgálatával kapcsolatban.

A HelloPay vezetői megdöbbenéssel olvasták a GVH honlapján közzétett sajtóközleményt, amely arról tájékoztatja a közvéleményt, hogy a hivatal ismételten vizsgálatot indított társaságukkal szemben egy korábban már lezárt ügyben. Véleményük szerint az újabb vizsgálat megindítása jogilag kifogásolható, ezen túlmenően a vizsgálódás megindításával kapcsolatos kommunikáció indokolatlan, hírnevükre nézve káros és súlyos versenyhátrányt okoz, egyúttal sérti a vendéglátóiparban dolgozók érdekeit is.

A közlemény szerint a mindössze megindítási folyamatban lévő vizsgálatról szóló híradás széles körűen jelent meg a hazai sajtóban, ez pedig jelentősen csorbíthatja a HelloPay hírnevét és hátrányosan érinti partneri megállapodásairól szóló tárgyalásait, egyúttal versenyhátrányba hozza hasonló üzleti konstrukcióval dolgozó riválisaival szemben is. Ide tartozik, hogy a GVH mindössze egyetlen bejelentés miatt indított újabb vizsgálatot és adott ki előzetes közleményt, tehát nem tömeges fogyasztói panaszra reagált a hivatal – miközben eljárása alkalmas arra, hogy a szórakozóhelyek vendégei körében, és a személyzet irányában is hangulatot keltsen, bizalmatlanságot szüljön.

Mint írják, a HelloPay nem csupán módosította a fizetőterminálokon futó digitális borravaló adás működési mechanizmusát, de a változtatásokat a GVH korábbi iránymutatásaival összhangban, a GVH által írásban is elismert, méltányolt módon tette meg, és azt azóta sem változtatta meg.

„A jogbiztonságba vetett hitünket ássa alá, hogy a GVH egy olyan piaci megoldással kapcsolatban indít eljárást, melyre vonatkozóan a Hivatal a korábbi eljárást lezáró utóvizsgálati határozatban, éppen egy évvel ezelőtt azt írta le, hogy a bemutatott megoldás összhangban van a jogszabályi előírásokkal” – hívja fel a figyelmet a megindított eljárással kapcsolatban Varga Norbert, a részvénytársaság vezérigazgatója.

A terminálok használatával a fogyasztók szabad akaratukból és legjobb belátásuk szerint dönthetnek arról, akarnak-e, és ha igen, milyen mértékű borravalót adni a terminálokat használó partnereinknél. A GVH indokolatlan hírverésével nem csupán a HelloPay fizetőterminálokat üzemeltető vállalkozást hozza versenyhátrányba, egyúttal a már bevett eljárásnak tekinthető digitális borravaló adás lehetőségének ellehetetlenítésével komoly károkat okoz a járványidőszak után a rezsiválságtól szenvedő vendéglátóiparnak, sőt, a vendéglátásban dolgozó munkavállalóknak is, akik a digitális borravalóból közvetlenül, azonnali módon, transzparensen és legálisan részesülhettek. Ennek megfelelően a digitális borravaló bevezetése, transzparens jellege miatt jelentős segítség lehetne a vendéglátóiparban dolgozók bérrendezésében.


 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

Digitális személyi asszisztens a K&H Banknál

szo nov 12 , 2022
Új digitális szolgáltatást vezet be a K&H Bank: Kate, a digitális személyes asszisztens hidat képez a mobilalkalmazás és a bank szervezeti egységei, illetve az ügyfelek között – jelentette be Guy Libot. A csoport vezérigazgatója elmondta: a fejlesztés illeszkedik a vállalat digitális stratégiájába, amelynek legfontosabb része az adatvezérelt működés, az ügyfélélmény, […]
Guy Libot, a K&H Bank vezérigazgatója