A részletes termékinformáció és az online tartalom ugyan nem helyettesíthet egy képzett, minden terméket ismerő eladót, de segítheti a fogyasztók vásárlást megelőző kutakodását. Mindössze a vásárlók 59 százaléka elégedett a rendelkezésre álló termékadattal. A kézbesítéssel kapcsolatos információk terén a válaszadók több mint fele, pontosabban 52 százaléka látná szívesebben a csomag várható érkezésének dátumát, mint a szállításhoz szükséges munkanapok számát. Bár az online vásárlóknak több mint 60 százaléka asztali számítógépen vagy laptopon intézi vásárlásait, az új online és mobiltechnológiáknak köszönhetően az online vásárlók 35 százaléka hasonlítja össze a termékek árait, miközben boltban vásárol. Érdekes adat az is, hogy a táblagéppel rendelkezők 43 százaléka, míg az okos telefonnal rendelkezők 26 százaléka használta már készülékét online vásárlásra.
A közösségi média az online vásárlások harmadát befolyásolja, és a válaszok tanúsága szerint mind elégedetlen, mind elégedett vásárlók hangoztatják is véleményüket ezeken a csatornákon. Az elégedett vásárlók mintegy 25 százaléka hajlandó elégedettségét kinyilvánítani a közösségi médiában. Az online vásárlásokkal jelentősen több megkérdezett elégedett (80 százalék), mint a fizikai vásárlásokkal (67 százalék).