A hanyatló európai e-vásárlók elvárják a tökéletes vásárlói élményt

shoppingA UPS logisztikai szolgáltató megbízásából a comScore, Inc. digitális kutatóintézet készítette el egy kutatást, amelyben azt vizsgálták, hogy milyen tényezők befolyásolják az online vásárlók döntéseit. Az derült ki, hogy az online vásárlók alternatív kiszállítási helyszíneket és több fizetési lehetőséget keresnek, a mobilkészülékek a többcsatornás vásárlás legfőbb katalizátorai, a kereskedőknek foglalkozniuk kell a technológiai korlátokkal, és hogy az ingyenes kiszállítás továbbra is fontos ösztönző, de egyre hangsúlyosabb a termékvisszavétel kérdése is. Ráadásul, a hanyatló Európa fogyasztói elvárják a tökéletes vásárlói élményt online és bolti vásárlásaik során is, illetve azt, hogy rugalmasan választhassák meg, hogyan és mikor veszik át a termékeiket. Az online vásárlók minden piacon keresik az alternatív kiszállítási lehetőségeket, a megkérdezettek 32 százaléka nyilatkozta, hogy szeretné, ha a kiszállított termékét nem csak otthonában vehetné át.

A részletes termékinformáció és az online tartalom ugyan nem helyettesíthet egy képzett, minden terméket ismerő eladót, de segítheti a fogyasztók vásárlást megelőző kutakodását. Mindössze a vásárlók 59 százaléka elégedett a rendelkezésre álló termékadattal. A kézbesítéssel kapcsolatos információk terén a válaszadók több mint fele, pontosabban 52 százaléka látná szívesebben a csomag várható érkezésének dátumát, mint a szállításhoz szükséges munkanapok számát. Bár az online vásárlóknak több mint 60 százaléka asztali számítógépen vagy laptopon intézi vásárlásait, az új online és mobiltechnológiáknak köszönhetően az online vásárlók 35 százaléka hasonlítja össze a termékek árait, miközben boltban vásárol. Érdekes adat az is, hogy a táblagéppel rendelkezők 43 százaléka, míg az okos telefonnal rendelkezők 26 százaléka használta már készülékét online vásárlásra.

A közösségi média az online vásárlások harmadát befolyásolja, és a válaszok tanúsága szerint mind elégedetlen, mind elégedett vásárlók hangoztatják is véleményüket ezeken a csatornákon. Az elégedett vásárlók mintegy 25 százaléka hajlandó elégedettségét kinyilvánítani a közösségi médiában. Az online vásárlásokkal jelentősen több megkérdezett elégedett (80 százalék), mint a fizikai vásárlásokkal (67 százalék).

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.