Az ágazati vizsgálat középpontjában a szálláshelyek online szállásközvetítőkkel kötött megállapodásaiban található árparitás kikötés állt, amely a nemzetközi és a nagyobb hazai szállásközvetítők szerződéseiben is megjelent. E kikötés szerint a szálláshely vállalja, hogy más értékesítési csatornán keresztül nem értékesíti szobáit az online szállásközvetítőnek megadottnál alacsonyabb áron. Az ágazati vizsgálat megállapításai szerint az árparitás haszna a keresési idő csökkenése volt a fogyasztók számára. Az árparitás azonban inkább negatív hatást gyakorolt a szálláshelyekre, amelyek elsősorban akkor tehetnének szert magasabb profitra, ha kedvezőbb áron értékesíthetnének saját értékesítési csatornáikon, illetve az alacsonyabb jutalékszintet alkalmazó platformokon.
Az online szállásközvetítői piac legnagyobb magyar tulajdonban álló szereplője, a Szallas.hu jelezte a GVH-nak az ágazati vizsgálat jelentéstervezetének publikálása után, hogy áttér a szűkített paritás alkalmazására – követve a nemzetközi szereplőket. Ezzel valamennyi nagyobb szereplő gyakorlatában megjelenik a szűkített paritás alkalmazása, ami remélhetőleg befolyásolja a kisebb piaci részesedésű szereplők magatartását is. E változások fényében a GVH idén nem tervez beavatkozást a piaci folyamatokba, de nem zárja ki, hogy később megteszi, ha a körülmények nem a verseny erősödése irányába hatnak. A GVH – az Európai Versenyhálózat Monitoring munkacsoport tagjaként – az ágazati vizsgálat lezárása után is nyomon követi a piaci folyamatok alakulását.