A Google Kínában: az igazi füstbe ment terv

 

Nehezen boldogul belföldi versenytársaival szemben Google Kínában – a zenei honlapja után immár a vásárlóknak szóló keresőoldalát is bezárni kényszerült. Ami nem csoda, szeptember végén már a hat százalékos piaci részesedést sem érték el. A vállalat a blogján jelentette be a lépést, indoklása szerint azért, mert a szolgáltatás nem érte el azt a hatást, amelyet a vállalat elvárt tőle. A kifejezetten a vásárlóknak tervezett oldalon a Google az internetes áruházak kínálatára való rákeresést tette lehetővé, ám az online vásárlás töretlenül növekvő irányzata ellenére sem tudott versenytársaival, így például a kínai Alibaba-csoporthoz tartozó keresőoldallal megküzdeni. A Google virágzó piacot kénytelen elhagyni: az első félévben minden rekordot megdöntve és várakozást felülmúlva 512 milliárd jüanra (18 ezer milliárd forint) nőtt az elektronikus csatornákon lebonyolított kereskedelmi tranzakciók értéke, ami csaknem 47 százalékos növekedés az előző év hasonló időszakához képest. A Boston Consulting Group nemzetközi tanácsadó cég egy tavaszi tanulmánya szerint a kínai elektronikus kereskedelmi tranzakciók értéke 2015-re elérheti a kétezer milliárd jüant (70 ezer milliárd forint), ezzel a kelet-ázsiai ország világelsővé válhat az internetes eladások piacán — írja az MTI.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.