#3 Gépi tanulás
A big data és az adatanalitika segítségével olyan mennyiségű és minőségű adatot kapunk a döntések előkészítéséhez, ami korábban elképzelhetetlen lett volt. De vajon mi történne akkor, ha a big data és az analitika mögött álló rendszerek nem állnának meg a múlt adatainak vizsgálatánál, hanem – felismerve az emberek számára akár láthatatlan trendeket és folyamatokat – előre jeleznék a jövőt? Ha Google, Facebook vagy Amazon felhasználók vagyunk, már lassanként saját magunk is megtapasztalhatjuk: a rendszerek elemezve múltbeli tevékenységünket, olyan tartalmakat, reklámokat és ajánlatokat juttatnak el hozzánk, amelyek tapasztalataik szerint érdekesek lehetnek számunkra. A gépi tanulásban rejlő üzleti lehetőség egyre több szervezet számára kerül elérhető közelségbe, ami idővel azzal fog járni, hogy lépten-nyomon a számunkra érdekes dolgok találnak meg a világban.