A Facebook után a Google is felveszi a harcot

A Facebook után a Google is felveszi a harcot a világhálón a szélsőséges, vagy a terrorizmushoz köthető tartalmak ellen, ezek minél gyorsabb eltávolítását ígérve.

Nem hivatalos bejelentéssel, hanem a cég honlapján közzétett blogbejegyzéssel tudatta hétfőn az internetes óriáscég, hogy videóplatformján fellép a „szélsőséges, vagy terrorizmushoz kapcsolódó tartalmak” ellen. „Másokhoz hasonlóan mi is évek óta azon dolgozunk, hogy azonosítsuk és eltüntessük oldalainkról a szabályzatunkban foglaltakkal ellentétes tartalmakat. Valójában – bármilyen kínos legyen is ezt elismerni – még többet kell tennünk” – fogalmazott a honlapon név nélkül, tehát a cég állásfoglalásaként közzétett bejegyzés. A Google egyben leszögezte: „összetett feladat ez, hiszen például ha a BBC videót tesz közzé egy terrorista merényletről, akkor ennek hírértéke lehet, de minősíthető az erőszak dicséreteként is, attól függően, hogy ki tette fel a videót”.

A Google mindenesetre ígéretet tett arra: erősíti a mesterséges intelligencia alkalmazását, hogy „a számítógépek segítségével a lehető leggyorsabban azonosíthassuk és eltávolíthassuk a szélsőséges tartalmakat”. A kaliforniai székhelyű vállalat egyúttal arra is ígéretet tett, hogy jelentős mértékben növeli szakembereinek létszámát, hogy segítségükkel gyorsabban megszűrhesse a tartalmakat. „A gépek ugyan segítenek nekünk, de az emberi tapasztalat nélkülözhetetlen annak megállapításakor, hogy egy videó propagandaanyag-e, vagy hírértéke van” – fogalmazott bejegyzésében a Google. A cég nem-kormányzati szervezetekkel és a fanatizmus és gyűlölet ellen küzdő szervezetekkel is az eddigieknél intenzívebben kíván együttműködni a radikalizálásra és fanatikusok toborzására alkalmas tartalmak kiszűrésére, továbbá reklám-videókkal próbálja semlegesíteni az eddig nyilvánosságra került tartalmakat. A cég megerősíti küzdelmét a szélsőséges vallásos tartalmak és az ideológiai felsőbbrendűséget hirdető videók ellen.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

Az amerikaiak kétharmadának személyes adatai szivárogtak ki az interneten

csü jún 22 , 2017
Csaknem kétszázmillió amerikai választó személyes adatai szivárogtak ki az interneten – tudatta helyi idő szerint hétfőn az adatbázist megtaláló UpGuard nevű informatikai cég. Az adatbázist a tavalyi elnökválasztási kampányban a Republikánus Párt használta. Az UpGuard nevű, kiberbiztonsággal foglalkozó cég az Amazon felhőszolgáltatásában bukkant a csaknem kétszázmillió amerikai adataira. Az adatbázis […]

És még ez is...