A dolgozók harmada váltaná a munkahelyét, ha home office-ban dolgozhat

Home officeA munkahelyváltás legfőbb ösztönzőjének a dolgozók 86 százaléka ugyan még mindig a magasabb munkabért jelölte meg, a válaszadók 46 százaléka a legfontosabb motivációk között a rugalmasabb munkavégzést és munkaidőt, 32 százalékuk pedig a home office lehetőségét említette.

A Profession.hu reprezentatív felmérése szerint a távmunkára irányuló dolgozói igény a járványhelyzet óta jóval erőteljesebben jelen van, ezért azok a vállalatok, akik ezt biztosítják, versenyelőnyt élvezhetnek a munkaerőpiacon, ennek ellenére ezt a lehetőséget az álláshirdetésekben még mindig kevesen jelenítik meg. A munkaközvetítő oldalán feladott hirdetéseknél ugyan jellemzően nem tüntetik fel a home office lehetőségét, azonban 2020-hoz képest 2021-ben megháromszorozódott azoknak a hirdetéseknek a száma, amelyekben említették ezt az opciót. Jellemzően azon az öt területen említik leggyakrabban az álláshirdetésekben a home office-t, ahol nagyobb kihívást jelent a nyitott pozíciók betöltése: a HR (azon belül is a toborzás), az informatika (leginkább a programozás), a pénzügy és könyvelés, az értékesítés és kereskedelem, valamint a marketing területek. Simon-Göröcs Lili, a portál HR igazgatója szerint valószínűsíthető, hogy hosszabb távon is megmarad ez a tendencia, hiszen a pandémia előtt is érezhetőek voltak hasonló igények és törekvések, amelyeket felerősített a járványhelyzet. Az irodacentrikus munkavégzés elhagyása azonban nemcsak a munkavállalók részéről elvárás, hanem a munkaadóknak is jelentős előnyük származhat belőle. Az adott cég kultúráján múlik, hogy végül a teljes home office vagy a hibrid munkavégzés felé hajlanak, egyelőre az utóbbi fordul elő gyakrabban.


 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

Deloitte: átalakul az okostelefonok ipara és piaca

szo máj 7 , 2022
ShareTweetPinShareÁtalakítja az okostelefon-ipart és piacát az, hogy egyre hosszabb lesz a készülékek élettartama – állítja a Deloitte. A nemzetközi tanácsadó cég magyarországi tagvállalata szerint az okostelefonok egyre tartósabbak, szoftveres kiszolgálásuk szintén hosszabb, ugyanakkor drágábbak is, ezért nő a használt készülékek népszerűsége. A felújított okostelefonok piaca 2024-ig várhatóan évente 11,2 százalékkal […]
okostelefon-gyártás

És még ez is...