A DESI nem tükrözi a múlt év csodás digitális eredményeit

Mostanra már elavult, 2015-ös, esetenként régebbi adatok alapján készült a digitális gazdaság és társadalom fejlettségét értékelő legfrissebb DESI (Digital Economy and Society Index), így nem tükrözi az elmúlt esztendő közpolitikai, szabályozási és fejlesztéspolitikai eredményeit – állítja a Miniszterelnöki Kabinetiroda azzal kapcsolatban, hogy Magyarország egy helyet rontott az uniós országok rangsorában.

A DESI öt fő szempont alapján értékeli az egyes tagállamok teljesítményét: összekapcsoltság, humán tőke (digitális készségek), internethasználat, digitális technológiák integráltsága, valamint digitális közszolgáltatások. Mindezeket egybevetve Magyarország 21. helyre került. Az összegzés szerint az ország jól teljesít az összekapcsoltság területén, ami főként a nagy sebességű vezetékes szélessáv (NGA) és a 4G elterjedtségének, valamint a szélessávú internethasználat növekedésének köszönhető. A digitális készségek szintje ugyanakkor továbbra is elmarad az unió átlagos szintjétől, a legfőbb kihívást pedig változatlanul a vállalkozások csekély mértékű információs és kommunikációs technológiák használata és a digitális közszolgáltatások fejletlensége jelenti.

A kabinetiroda szerint az index jól mutatja, mennyire időszerű volt 2015-ben az internetről és a digitális fejlesztésekről szóló nemzeti konzultáció, az InternetKon, majd annak nagyszerű eredményeire építve a Digitális jólét program (Djp) meghirdetése. Mint írták, a DJP keretében a kormány arra törekszik, hogy Magyarország a digitális átalakulás versenyében Európa legjobb teljesítményre képes országai közé tartozzon. A nemzetgazdasági szintű versenyképesség előfeltétele viszont, hogy a kis- és középvállalkozások és a munkavállalók megfelelő digitális kompetenciákkal rendelkezzenek. Ennek érdekében a program alapján megkezdődött a digitális oktatási stratégia, amely a teljes oktatási rendszert hivatott felkészíteni a digitális világra, valamint idén elindul a digitális munkaerő program is, a digitális munkaerőhiány enyhítésére.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

Egyre többen elégedetlenek a felhőszolgáltatásukkal

pén márc 10 , 2017
ShareTweetPinShareCsökkent a felhőszolgáltatásukkal elégedett vevők aránya 2016-ban – derül ki a Baker McKenzie felméréséből. A válaszadóknak csak a hatvan százaléka nyilatkozott elismerően az általuk igénybe vett megoldásokról, tíz százalékkal kevesebben, mint 2015-ben. Az ügyvédi iroda felmérése szerint a legnagyobb kockázati tényezőt a biztonság és a szabályozási környezet jelenti a felhőszolgáltatások […]
felhő

És még ez is...