A cégek alig 40 százaléka tárolja biztonságosan adatait

Az európai, közép-keleti és afrikai (EMEA) vállalatok átlagosan kevesebb mint negyven százaléka kezeli jól és tárolja biztonságosan adatait, illetve hasznosítja jól a bennük lévő információkat — derül ki egy friss felmérésből. A vizsgálat szerint a cégek 42 százalékának nincs megfelelő adatkezelési stratégiája, és tízből csak négy vállalat közölte magabiztosan, hogy képes jól kezelni, biztonságosan tárolni és felelősen felhasználni az adatait. A válaszadók 35 százaléka állította, hogy az adatok feldolgozásából értékes információkat tud kinyerni, azonban a kulcsfontosságú részlegek továbbra sem vállalnak felelősséget az adatkezelésért. Ráadásul a cégek az adatbiztonsági szabályozásokat gyakran nem értik, vagy nem tartják be. Sokszor nem világos az sem a cégeken belül, hogy kik felelősek elsősorban az adatok biztonságáért.

A pénzügyi és informatikai döntéshozók közel fele például úgy gondolja, hogy ők a felelősek az adatok biztonságos kezeléséért, míg azok, akik jellemzően használják az adatokat – marketing és HR osztályok – csupán harmadrészt vállaltak felelősséget. Az EMEA-beli vezetők 53 százaléka szerint a vállalat jó hírneve szempontjából kifejezetten fontos a biztonságos adatkezelés, ezzel szemben a felmérés eredményei azt mutatják, hogy nagyon sok belső céges szokás nem támogatja a bizalom kialakulását. A válaszadók negyede szerint az adatbiztonsággal kapcsolatos aggodalmak legfőbb oka, hogy kevés figyelem irányul a bizalmas adatokra a vállalaton belül. Ezt követte az adatokhoz való hozzáférések nem megfelelő szabályozása (24 százalék), a mobileszközökön és közösségi platformokon való adatkezelés (23 százalék) és a nem megbízható eszközök és kapcsolatok használata (23 százalék).

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Next Post

Új kártyás tarifa és dupla adat-akció a Telenornál

sze jún 26 , 2019
Új áron vehetnek igénybe mobilinternetet, és az újonnan bevezetett hangjegy szolgáltatás segítségével csökkenthetik percdíjaikat a kártyások a Telenor Hello Kártyás néven megújult feltöltőkártyás portfóliójával. A szolgáltató nyári promóciójában dupla mobilnet várja nyáron a kártyásokat a MyTelenor alkalmazásban, így két gigabájt Hipernet harminc napra 1100 forintért elérhető az új Hello Kártyás […]

Friss, ropogós