A BTel a havidíjas adózást javasolja

Takács Krisztián, a Business Telecom Nyrt. (BTel) elnök-vezérigazgatója nem vár jelentős változást a piacon az új adó hatására, de problémásnak látja a percdíj-alapú kiszámítást. Véleménye szerint az adó a szolgáltatók, az ügyfelek, és végső soron, az állam számára is jelentős bizonytalanságot rejt – a megoldás az adó havidíjba építése lenne. Az adó havidíjba építése, ezzel szemben, viszonylag egyszerűen kezelhető, legfőbb előnye pedig az, hogy teljes mértékben kiszámíthatóvá tenné az ügyfelek számára a kiadásokat, az állam szempontjából pedig a bevételeket, így ez a megoldás, minden érintett közös érdeke – véli a szakember. Az elnök-vezérigazgató meglátása szerint a piacot az új távközlési adó alapvetően nem rendezi át, és nem is szűkíti. A távközlési szolgáltatások legjelentősebb felhasználója az üzleti szféra, melynek működéséhez elengedhetetlen a korábbiakkal megegyező mértékű telefonhasználat. Az a fogyasztói kör, amelyik az adó hatására fogja vissza kiadásait, makroszinten elenyésző mértékben befolyásolja a bevételek alakulását.

Két kérdés, két válasz
[-] mínuszos.hu – A BTel bevételeinek mekkora része származik hang alapú szolgáltatásból?

Takács Krisztián – A hangalapú szolgáltatás aránya folyamatosan emelkedik; jelenleg a bevételek közel 25 százaléka származik hangforgalomból.

[-] – Egyetért-e azzal, hogy annak a szűk rétegnek, amely „makroszinten elenyésző mértékben befolyásolja a bevételek alakulását”, viszont súlyos, igazságtalan csapás lesz az adó, mert lehetetlenné teszi az amúgy is nehéz helyzetét?

T. K. – Tény, hogy az új adókat senki nem szereti, mert plusz terheket jelentenek. A telefonadó minden előfizetést érinteni fog, de nem mindegy, milyen mértékben: minél nagyobb felhasználó egy-egy ügyfél, annál nagyobb részt vállal az adóteherből.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

PayPal: guba a gubához

pén ápr 27 , 2012
Április végén adta ki negyedéves gyorsjelentését a világ vezető online pénzügyi szolgáltatója, a PayPal. A vállalat felhasználóinak száma több mint havi egymillióval növekedett, és összesen 555 millió darab tranzakció zajlott le 2012 januárja és márciusa között, ami napi szinten mintegy hatmillió átutalást jelent. A jelentésből kiderül, hogy a forgalom mintegy […]
ZX-81

És még ez is...