Kétharmaduk (65 százalék) mondta azt, hogy ügyfeleik egyre különfélébb eszközöket használnak az online fizetésekhez, mégis csak 53 százalékuk vezetett be kétfaktoros azonosítást, és csak ötven százalékuk alkalmaz speciális, valós idejű csalás elleni megoldást – noha 22 százalékuk úgy véli, jelenleg ez a leghatékonyabb formája a védelemnek. Kevesebb mint a felük (42 százalék) alkalmaz egy ilyen megoldást az ügyfelek eszközein, és csupán 67 százalékuk használ biztonságos kapcsolatot az összes online fizetési tranzakció esetében.
Nem meglepő módon 48 százalékuk beismerte, hogy csupán mérséklik a kockázatokat, ahelyett, hogy teljesen megszüntetnék azt, 29 százalékuk pedig azt állítja, hogy olcsóbb akkor foglalkozni a pénzügyi csalásokkal, amikor azok már megtörténtek, ahelyett, hogy megpróbálnák őket megelőzni — derül ki a Kaspersky Lab kutatásából.