A 4iG az apró mobilszolgáltatókért is lehajol

Jászai Gellért 4iGA 4iG montenegrói leányvállalata (4iG Montenegro) a montenegrói versenyhivatal előtti eredményes eljárást, valamint a tranzakció pénzügyi zárását követően megszerezte a Telenor d.o.o. Podgorica (Telenor Montenegro) 100 százalékos részvénycsomagját.

A vállalat november végén jelentette be, hogy végleges adásvételi szerződést kötött a román RCS & RDS konzorciummal a DIGI Távközlési Kft. és leányvállalatai megvásárlásáról; az ügylet a hatósági eljárásokat követően 2022 januárjában zárulhat. A tranzakció értéke 625 millió euró, megközelítőleg 232 milliárd forint. Akkor közölték: a DIGI megvásárlása fontos lépés lehet az állami és magántőke egyesítésével létrejövő nemzeti távközlési és telekommunikációs infrastruktúra-szolgáltató vállalat létrehozásában, amelynek platformtársasága az Antenna Hungária lesz a felek augusztus végi bejelentésének megfelelően. A 4iG az állammal kötött stratégiai megállapodása értelmében az Antenna Hungária Zrt.-be apportálja majd telekommunikációs érdekeltségeit, amellyel a 4iG többségi tulajdont szerez a vállalatban. A fúzió eredményeként új regionális távközlési holdingvállalat jön majd létre, amelynek hazai érdekeltségei (Antenna Hungária, DIGI, Invitel, Invitech, AH Net) a nyugat-balkáni régióban folyamatban lévő akvizícióknak köszönhetően további távközlési vállalatokkal egészülhetnek ki. Jászai Gellért, a 4iG Nyrt. elnök-vezérigazgatója a közlemény szerint elmondta, hogy az akvizícióknak köszönhetően jelentősen megerősítik piaci pozícióikat az infokommunikációs szektorban, és a legnagyobb távközlési vállalatok közé lépnek Magyarországon is.

A Telenor Montenegro az ország legjelentősebb mobilszolgáltatója, 2020-ban 44 millió euró árbevételt ért el, 413 ezer előfizetője van. A vállalat 436 saját tulajdonú, a hegyvidéki és üdülőövezeteket is lefedő bázisállomással rendelkezik, Montenegro lakosságának 98 százalékát éri el 4G alapú mobilszolgáltatásaival.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Next Post

Ez felháborító: nem sugározhat Németországban az orosz propagandatelevízió

csü dec 23 , 2021
Leállították a Russia Today (RT) orosz állami televízió német adását (RT Deutsch), miután az illetékes német hatóság megállapította, hogy a csatorna nem rendelkezik műsorszórási engedéllyel. Az RT német hírportálján továbbra is elérhető csatornát az indulása után hét nappal távolította el németországi kínálatából a franciaországi központú Eutelsat. Az orosz állami televízió […]
Russia Today Putyin

Friss, ropogós