706 millió egy tesztrendszerre

 

Az általános iskolás diákok tudásának, értelmi fejlődésének rendszeres felmérésére alkalmas számítógépes diagnosztikai rendszert dolgoznak ki európai uniós támogatással a Szegedi Tudományegyetem (SZTE) oktatáselméleti kutatócsoportjának szakemberei – közölte Csapó Benő professzor, a csoport vezetője az MTI-vel. A kutató a 706 millió forintos uniós támogatással megvalósuló projekt nyitókonferenciájához kapcsolódó sajtótájékoztatón elmondta, a tanárok feleltetésekkel, dolgozatokkal rendszeresen mérik a diákok fejlődését. Az ilyen értékelésben azonban sok szubjektív elem van, előkészítésük költséges, kijavításuk sok munkát igényel, s nehezen megoldható, hogy a különböző felkészültségű gyerekek más-más feladatot kapjanak. Molnár Gyöngyvér, a kutatócsoport munkatársa elmondta, a színes, beszélő, animációkat és videókat is lejátszó tesztrendszer alkalmas több helyes válasz kezelésére is. A gyerekek élvezik a feladatsorok megoldását. Kihívásként élik meg, ellentétben a kényszerként kezelt papíralapú fekete-fehér felmérésekkel.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

Nagyon gyerekbarát az NMHH

vas nov 11 , 2012
  Kevesen használják a tévék és az internet szűrésére alkalmazható ingyenes gyermekzárakat, amelyek megakadályozhatnák, hogy a gyermekek hozzáférjenek a nem nekik szánt tartalomhoz, ezért a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) tájékoztatót tett közzé honlapján a technikai megoldások használatáról és előnyeiről. Az Amit a gyermekvédő zárról tudni érdemes című összefoglaló […]
ZX-81

És még ez is...