4iG: példátlan növekedés 2015-ben

4iG-eredményA 4iG cégcsoport fennállásának legkiemelkedőbb teljesítményét nyújtotta 2015-ben. Az informatikai vállalat árbevétele 26,4 százalékkal nőtt, és megközelítette a 16,5 milliárd forintot. A kamatok, az adózás és az értékcsökkenés leírása előtti eredménye (EBITDA) pedig 927 millió forint lett, ami 2014-hez képest 53,8 százalékos növekedést jelent. Az elmúlt év nemcsak az árbevétel, hanem a foglalkoztatottak létszámának szempontjából is a növekedés éve volt: már 358-an dolgoztak a cégcsoportnál. A hatékonyság azonban még ennél is gyorsabban javult, hiszen az egy főre jutó árbevétel és az egy főre jutó EBITDA is nőtt. A tavalyi év legfontosabb változása azonban az volt, hogy a cégcsoport valamennyi tagvállalata száz százalékban a 4iG tulajdonába került, ezáltal az anyacég klasszikus holding struktúrában működhet. A vállalat csoportszintű tevékenységeit racionalizálták, így a cég működése költséghatékonyabbá válhat.

Az eredményekhez 2015-ben a Humansoft Kft. mellett már jelentős mértékben hozzájárult a többi leányvállalat is. Az Axis Rendszerház Kft. 11 millió forintról 175 millió forintra, a Banksoft Kft. 9 millióról 27 millió forintra növelte adózott eredményét. A cégcsoport árbevételének háromnegyed része üzleti ügyfelektől származik, ebben a szegmensben 2,2 milliárd forinttal nőtt az árbevétel 2014-ről 2015-re. A jövőre vonatkozóan a vállalat célkitűzése változatlan, így árbevételének többsége továbbra is a versenyszektorban végzett tevékenységekből fog származni. A vállalatcsoport további növekedésének két alappillére a magyar és a nemzetközi piacokon való térhódítás. A 4iG menedzsmentje arra számít, hogy folytatódik a magyar piac konszolidációja. A cégcsoport szerint a hazai terepen is jelentős növekedési potenciál van, ezért 2016 az építkezés éve lesz. A célkitűzések között szerepel a 4iG-csoport eredményességének fenntartása és stabilizálása.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Next Post

Középföldén és északon hasít a Huawei

csü máj 12 , 2016
A Huawei a közép- kelet- és észak-európai régióban 293 százalékkal több  Huawei/Honor okostelefont adott el 2016 első három hónapjában, mint 2015 első negyedévében. A GFK piackutató cég jelentése szerint a vállalat a Honor márkával együtt jelentős növekedést ért el ebben a régióban az adott időszakban és 11,6 százalékos részesedést szerzett […]

Friss, ropogós