Wikipédia: a Daily Mail megbízhatatlan

A Wikipédia szerkesztői úgy döntöttek, hogy megtiltják a Daily Mail napilap forrásként való használatát weboldalaikon, és csak rendkívüli esetben fogadják el, mondván a brit lapkiadó csoport “általánosságban megbízhatatlan”.

A szerkesztők a tilalmat azzal indokolták, hogy a brit napilap “közismerten nem ellenőrzi a tényeket, szenzációhajhász és puszta találgatásokat közöl”. A lépes szokatlan az online enciklopédia részéről, amely ritkán fordul a publikációk tilalmának eszközéhez és még olyan forrásokat is elfogad, mint a például a Kremlhez közelálló Russia Today vagy az amerikai Fox News, amelyeket szerkesztői fenntartásokkal kezelnek — írta a The Guardian brit napilap. A Wikipédiát működtető Wikimédia Alapítvány, amely nem ellenőrzi az enciklopédia szerkesztésének folyamatát, közleményében arról írt, hogy az angol nyelvű Wikipédia önkéntes szerkesztői már 2015 eleje óta mérlegelik a Daily Mail megbízhatóságát, és egyetértettek abban, hogy a brit lapkiadó csoport “általánosságban megbízhatatlan, és hivatkozásként való használatát általában megtiltják, különösen akkor, ha léteznek más megbízhatóbb források.

Az online enciklopédia döntése időben egybeesik a hamis hírek elterjedéséről szóló vitáknak, amelyek egyre inkább kiterjednek a hagyományos sajtótermékekben megjelenő félrevezető információk miatti aggodalmakra is. A BuzzFeed amerikai internetes médiatársaság egy minapi tanulmánya szerint az Egyesült Királyságban a felhasználóknak “csekély étvágyuk” van a kitalált, hamis hírekre, mivel az országnak fejlett, elvekben elkötelezett sajtója van.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.