Vitézy: mosakodás folyik az elektronikus jegyrendszer kapcsán

vitezy-davidVitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) korábbi vezérigazgatója szerint az elektronikus jegyrendszer előkészítésébe minden döntési ponton bevonták a Fővárosi Önkormányzatot és a BKK igazgatóságát is. Hozzátette: “a most hibákra rádöbbenő BKK-igazgatóság számos, főváros által delegált tagja és elnöke az előző ciklusban is a testületben dolgozott”. Vitézy közleménye szerint 2011-ben kezdték el és három éven át tartott az előkészítés egy tapasztalt banki-informatikai, tömegközlekedési, jogi és pénzügyi szakértőkből álló csapattal, és minden döntési ponton bevonták a Fővárosi Önkormányzatot, és a BKK igazgatóságát is. A jegyrendszer megvalósítására egy aprólékosan végiggondolt és kidolgozott tendert folytattak le és a teljes eljárást a finanszírozó Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bank (EBRD) szakmailag felügyelte. A beszerzési eljárás minden vita nélkül zajlott le, ahol négy előminősített, nemzetközi nagyvárosi referenciákkal bíró pályázó adott be érvényes ajánlatot és Tarlós István főpolgármester jelenlétében kötötték meg a szerződést.

Vitézy szerint a rendszer teljes, részletes tervezésének már régen le kellett volna záródnia, idén május óta az ingyenes utazásra jogosultaknak is ki kellene tudniuk váltani a kártyájukat, ezért most “elindult a mosakodás és a felelősségkeresés”, miközben arról nem esik szó, hogy mi történt az elmúlt több mint másfél évben. A volt vezérigazgató leszögezte, nem igaz, hogy az előző menedzsment súlyos szakmai hibát követett el, amikor nem egy integrált, kulcsrakész elektronikus jegyrendszer kiépítésére írt ki pályázatot. Szerinte kulcsrakész megoldás volt a kiírás tárgya tervezés, kiépítés, működtetés, karbantartás konstrukcióban, ezt a konstrukciót az EBDR, a BKK és a Fővárosi Önkormányzat együtt választotta ki.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.