Az it-rendszerek hibáinak hetvenhárom százaléka vélhetően emberi hibára és mulasztásra vezethető vissza, ezért nem meglepő, ha a vállalatok erősebben és tudatosabban kívánják kontrollálni a felhasználókat. Elsősorban az informatikára nagyobb mértékben támaszkodó iparágak, például a pénzügyi intézmények esetében van ennek kiemelt jelentősége. A cégek részéről szintén kézenfekvő válasz a biztonsági kockázatok és események növekvő számára, ha intelligenciát visznek a biztonsági rendszerekbe. Ennek köszönhetően egyre nagyobb szerepet kap az egyes rendszerek működésének, valamint a felhasználók tevékenységnek feltérképezése, monitorozása, riportálása, illetve elemzése. Az IDC szerint a problémák tudatosítása ellenére a hazai nagyvállalatok nyolcvan százaléka még nem rendelkezik fejlett megoldással ezeken a területeken. Az elemzőcég a 2015 és 2019 közötti időszakra az SVM szoftverek területén kilencszázalékos, míg az IAM szoftverek esetében hétszázalékos éves növekedést jósol.
És még ez is...
-
2022. július 25.
Okos dolgok: egyre többen találják meg elveszett Samsung Galaxyjukat
-
2023. március 23.
Hamis autódiagnosztikai eszközöket és szoftvereket foglalt le a NAV
-
2015. május 6.
Magyar Telekom: biztonságos belső hálózat a kkv-knak
-
2021. december 13.
Tippek, hogyan növelheted az online vásárlások biztonságát
-
2016. augusztus 26.
Legyőzhetetlenek a zsarolóvírusok
-
2014. szeptember 19.
Rejtélyes megoldást mutat be a Balabit