A magyar okostelefon piacot 2018-ban is a Samsung uralta, és a közép-európai trendekkel szemben a dél-koreai gyártót a Huawei kevésbé szorongatta meg itthon. “A Samsung a közép-európai országok közül idehaza volt a legeredményesebb,” – állítja Tóth László, az IDC Hungary kutatásvezetője. “A legtöbb szomszédos országban alacsonyabb a cég részesedése és a Huawei jobban a nyakában liheg. Magyarországon azonban a Samsung márkanév sokak számára az okostelefon szinonimája maradt.” Az okostelefonok Magyarországon éves szinten 20,2 százalékkal növekedtek értékben és a piacuk elérte a nettó 832 millió dollárt. Mennyiségben a piac négy százalékkal lett magasabb 2017-hez képest, ami 2,7 millió értékesített készüléket jelentett, miközben az átlagos készülék érték 15 százalékkal nőtt, 87 360 forintra.
A magyar vásárlók továbbra is kedvelik a Samsung készülékeket – jelentette ki Tóth, aki szerint óriási mennyiségű modell és márka érhető el a piacon, de a Samsung J szériája vezette a mennyiségi eladásokat 2018-ban. A Huawei Globálisan a Samsung legfőbb kihívójává nőtt és habár a régiós átlag alatt, de idehaza is jól teljesített. Ezzel együtt a Samsung piaci pozíciója némileg erősödni tudott és részesedése megközelítette az ötven százalékot, ami figyelemreméltó teljesítmény. Érdekesség, hogy az átlagárak növekedéséből az Apple-nek nem sikerült profitálnia. Magyarországon az Apple készülékek a bérekhez és a megélhetési költségekhez képest továbbra is nagyon drágák, a márka részesedése pedig kisebb csökkenéssel kilenc százalék alá került tavaly.
A jelenlegi termékfejlesztések központjában az 5G és az összehajtható készülékek vannak, ezek azonban a többség számára elérhető áron 2020 elött biztos nem érkeznek. Éppen ezért 2019-re az IDC a piac csökkenésére és a helyettesítési ciklus megnyúlására számít. A negyedik mobilszolgáltató, Digi, közelgő megjelenése a piacon azonban a készülék kínálat terén is hozhat változást ebben az évben.