A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenyfelügyeleti eljárást indított a webáruházat üzemeltető Alza.hu Kft.-vel szemben, mert úgy véli, hogy a vállalkozás „Black Friday” akciója megsérthette a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmát. A GVH szerint a cég akciója népszerűsítésére alkalmazott képi és szöveges üzenetei azt a benyomást kelthették, hogy kiemelkedő mértékű, akár 80 százalékos kedvezményre tehetnek szert a Black Friday idején történő vásárlással. A hatóság azonban valószínűsíti, hogy az akcióban részt vevő termékek csupán egy szűk köre volt elérhető 80 százalék feletti kedvezménnyel, és a kimagasló árleszállítás nem a hirdetésekben kiemelt termékeket érintette. A GVH szerint gyanítható, hogy a vállalkozás ugyanilyen elnevezéssel 2018-ban többször is folytathatott kampányokat, ezekre is kiterjed a GVH vizsgálata – írták. A GVH korábban több alkalommal szabott ki versenyfelügyeleti bírságot a fogyasztókat megtévesztő „Black Friday”, illetve adventi hétvégi akciók miatt. Az eljárás lefolytatására biztosított időtartam három hónap, a megindítása nem jelenti azt, hogy a vállalkozás a feltételezett jogsértést elkövette – közölték.
És még ez is...
-
2009. május 9.
Itt vannak az it-szakma átlagos óradíjai
-
2015. január 28.
Rekordévet zárt, mégis elbocsátásokra készül a Laurel?
-
2012. november 19.
Növekszik a szlovák it piac
-
2017. november 18.
Nőttek a Telenor szolgáltatási bevételei a harmadik negyedévben
-
2017. május 15.
Uniós főtanácsnok: az Uber hagyományos taxicég
-
2015. március 23.
IoT: vannak még gondok, szerencsére a Samsung kézbe vette a dolgokat