Vakáció: tippek, hogy ne váljon rámálommá II.

wifixA Kaspersky Lab tavaly fedte fel a Dark Hotel nevű, célzott támadássorozatot, amely hatékonyan tört be korábban biztonságosnak hitt szállodai hálózatokba, mind magán-, mind nyilvános rendszerekbe. A kiberbűnözők megvárták, míg az áldozat becsekkolás után rácsatlakozott a hotel wifi hálózatára, majd egy tényleges, legális szoftver frissítésének álcázott backdoor programot telepítettek vele. A backdoor program amint a rendszerbe kerül, még több olyan eszközt tölt le, melynek segítésével adatokat gyűjthet a rendszerből, és ellophatja a böngészőkben beírt jelszavakat és más személyes adatokat.

Általában is fontos, hogy a szoftvereinket frissítsük, de utazás során mindenképp győződjünk meg arról, hogy a letöltés a hivatalos gyártó oldalán keresztül történik: ha a számítógép kiírja, hogy szoftverfrissítésre van szükség, ne kattintsunk automatikusan a letöltés és az installálás gombra, mert ezzel könnyen lehet, hogy malware-t telepíthetünk. Ha olyan célra kell az internetet használnunk, amely érzékeny adatot tartalmazhat, akkor gondoskodjunk a biztonságos kapcsolatról. Kerüljük a nyilvános wifi hálózatok használatát, kiváltképp, ha a hálózat nem jelszóval védett: a hackerek gyakran wifi hotspotokat hoznak létre nyilvános helyeken, hogy megszerezzék az adatainkat. Ezeknek gyakran megtévesztő, hivatalosnak tűnő nevük van, ezért különösen fontos, hogy a valós wifi szolgáltatás pontos nevét tudjuk.

Ajánlatos csakis jelszóval védett hálózatokra csatlakozni. Ezek akkor is védelmet nyújtanak, ha a wifi hálózat jelszava bárki számára elérhető, mivel a közös jelszó egyedi munkafolyamat-azonosító kulcsot generál minden egyes felhasználó számára, így az adatainkat senki nem tudja visszafejteni, akkor sem, ha tudja a wifi jelszavát — állítják a Kaspersky szakértői.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

Állítólag még megéri Facebookozni

ked jún 2 , 2015
Bár egyre kevesebb az ingyenesen használható hirdetési lehetőség a Facebook oldalain, a cégek többsége szerint megéri Facebookozni – derült ki az RG Stúdió Kft. legfrissebb kutatásából. A kis- és középvállalkozások (kkv) Facebook-használatával kapcsolatos felmérés szerint a Facebookon jelen lévő cégek mindössze 2,6 százaléka nem költ Facebook-hirdetésekre, 71,3 százalék havonta ötvenezer […]
Facebook

És még ez is...