Ügyészség: az összes megvizsgált webáruház jogsértő gyakorlatot folytatott

A Pest Megyei Főügyészség a fogyasztók jogainak védelme érdekében tizenhat webáruház esetén vizsgálta meg az alkalmazott szerződési feltételeket, és mindegyik webáruháznál találtak törvénysértő szerződési kikötést. Az ügyészség olyan webáruházak szerződési feltételeit ellenőrizte, amelyek keresett termékeket, például műszaki cikkeket, háztartási eszközöket, vagy gépjármű alkatrészeket forgalmaznak. Az internetes kereskedelmet folytató cégek által alkalmazott szerződési feltételekben számos olyan rendelkezést találtak az ügyészek, amelyek nem feleltek meg a hatályos jogszabályoknak. Például belefoglalták a szerződésekbe, hogy a webáruház bármikor egyoldalúan módosíthatja a már megkötött szerződést, így akár a fizetendő összeget vagy a szállítási határidőt is.

Az irányadó jogszabályok szerint internetes vásárlás esetén a megrendelő – az átvételtől számított – 14 napon belül indok nélkül elállhat a vásárlástól és visszaküldheti a terméket, amely esetén az általa korábban kifizetett vételár és postaköltség visszajár. Ezzel szemben a szerződési feltételekben rövidebb elállási határidőt írtak elő, és jogsértő módon kikötötték azt is, hogy csak sértetlen csomagolás esetén küldhető vissza a termék. Volt ahol a pénz visszafizetésére jóval későbbi határidőt engedett magának a webáruház, mint amit a jogszabály előír. A Pest Megyei Főügyészség ezért felhívta az érintett vállalkozásokat a jogsértések önkéntes megszüntetésére. Az ügyészségnek indokolt esetben joga van bíróság előtt peres úton is megtámadni a kifogásolt általános szerződési feltételeket.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

Uniós bíróság: nem kell telefonszámot biztosítaniuk az e-kereskedőknek a fogyasztók számára

vas júl 14 , 2019
ShareTweetPinShareAz Amazonhoz hasonló elektronikus kereskedelmi platformok nem minden esetben kötelesek telefonszámot bocsátani egy szerződés megkötését megelőzően, azonban olyan kommunikációs csatornát igen, amely lehetővé teszi a fogyasztó számára, hogy gyorsan és hatékonyan kapcsolatba tudjon lépni vele – közölte döntését az Európai Unió Bírósága. Egy német fogyasztói érdekvédelmi szervezet azért indított pert, […]
Amazon

És még ez is...