Több mint 150 diák 16 ezer sor programkódot írt a Telekom felbujtására

A Kihívás nevű online kalandjátékon keresztül kódolási versenyre hívta a Magyar Telekom Legyél Te is Informatikus programja az it iránt érdeklődő középiskolásokat és tanáraikat.

A Kihívásban résztvevő 9-12. osztályos középiskolások maximum ötfős csapatokban, tanári mentorálással, játékos formában, kódolási ismereteik felhasználásával mérhették össze tudásukat más iskolák diákjaival. Olyan feladatokat kellett megoldaniuk, amelyek megkövetelik az algoritmikus gondolkodást, de könnyen elsajátítható programozói ismeretekre is szükség volt, miközben a feladatok valódi együttműködésre ösztönözték a résztvevőket. A játék négy pályából állt, az ötödik utolsó pályára a csapatoknak egy saját fejlesztést is kellett készíteniük, és ennek megoldására ki kellett hívniuk a versenyben szereplő többi iskola egyikét. Az így írt programokat zsűri értékelte. A verseny ideje alatt 4255 konzolparancsot írtak be a diákok, és 16 400 sornyi programkód született meg.

A verseny első helyezettje a szegedi Radnóti Miklós Kísérleti Gimnázium csapata lett. Az ő jutalmuk a tárnyereményeken kívül az, hogy az általuk írt utolsó feladatot a fejlesztők beépítik a ma nyilvánossá tett játék befejező pályájaként. Második helyezést ért el a békéscsabai Szakképzési Centrum Széchenyi István Két tanítási nyelvű Középiskola csapata, harmadik helyen a budapesti Neumann János Számítástechnikai Szakgimnázium diákjai végeztek. A T-Systems Magyarország különdíját Kaszás Zoltán, a cég vezérigazgatója adta át a nagykanizsai Batthyányi Lajos Gimnázium csapatának . Az ő nyereményük, hogy részt vehetnek az idén nyáron először megrendezésre kerülő kreatív szellemi alkotótáborban, a T-Systems Ötletcampuson.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

Légy kiberhős! Kampányol a Telenor az internetes zaklatás megfékezéséért

ked jún 20 , 2017
Az internetes zaklatás megfékezésének világnapja alkalmából a Telenor Csoport globális digitális és közösségimédia-kampányt indít „Légy kiberhős!” címmel. A kezdeményezés célja, hogy 2020-ra a 13 országban, ahol a Telenor működik, legalább 4 millió gyermek megfelelő minőségű és mélységű biztonságos internetezési ismereteket szerezzen. Az idei kezdeményezés a Telenor tavaly indított „Be Smart, […]
rémület

És még ez is...