Szégyen: a T-Systems szerint kötelességük volt feljelentést tenni

A T-Systems Magyarország szerint kötelességük volt rendőrségi feljelentést tenni a BKK online jegyértékesítési rendszerét ért támadás miatt.

A társaság közleménye szerint a T-Systems Magyarország az informatikai rendszerét ért jogosulatlan befolyásolás miatt ismeretlen tettes ellen (és nem egy konkrét személy ellen) tett feljelentést. A T-Systemsnek – szigorú belső protokollja szerint – az általa fejlesztett rendszerek védelmében egy adott szintet elérő esemény esetében kötelessége ezt megtenni – írták, hozzátéve: ebben az esetben sem tehettek mást. Ugyanakkor megjegyezték: “a BKK és a T-Systems Magyarország vezérigazgatói sajnálattal értesültek arról, hogy a gyanúsított egy fiatal diák, aki a médiában megjelent nyilatkozatai szerint jószándékkal járt el”.

Vélemény: még a helyén van a biztonsági igazgató?
Takács József, a BKK új online értékesítési rendszerét fejlesztő T-Systems Magyarország it-biztonsági igazgatója személyesen tett büntetőfeljelentést az egyik súlyos hibát kimutató és azt bejelentő 18 éves felhasználó ellen, akit csütörtök éjjel kihallgatásra vitt a rendőrség. Mindezt annak tudatában tette az igazgató, hogy a hiba bejelentője – nevét el nem titkolva – maga jelentette a biztonsági rést. Úgy gondoljuk, hogy aki nem képes egy hiba bejelentését megkülönböztetni egy rosszindulatú hacker tevékenységétől, az semmiképpen sem alkalmas biztonsági igazgatónak.

2 Comments
  1. Mellesleg állítólag havi 20 millát fizet a BKK ezért a rendszerért. Lehet, hogy a fiú rájött, kinek a számláján landol ez az irdatlan összeg ezért a kukahalászati zsákmányért?

  2. Az a worm nem csak biztonsági igazgatónak, de semminek nem jó. (Talán a konnektorba vakdugónak) Egyébiránt ha ilyet ír a biztonsági protokoljuk, régóta nagy bajok lehetnek a cégnél. Emberek, meneküljetek a T-sytemtől!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.