Az IBM több légitársasággal együttműködve egyedi, jól működő technológiai megoldásokat dolgozott ki a vásárlói élmény javítására és a költségek optimalizálására. A személyre szabott kommunikáció ma már elengedhetetlen a versenyképesség megőrzéséhez, ezért például az Air-France KLM az IBM technológiájának segítségével dolgozta ki saját, valós idejű tájékoztatáson alapuló rendszerét. A légitársaság utasai e-mailben vagy sms-ben automatikus értesítést kapnak, ha késik a járatuk vagy más beszállókaput kell használniuk, mint amit előzetesen jeleztek számukra. Emellett javították a helyfoglaláshoz, a törzsutas programhoz, a szálloda- és bérautó foglaláshoz kapcsolódó szolgáltatásokat is. A fejlesztések hatására csökkentek a társaság költségei, az ügyfelek pedig gyakrabban veszik igénybe ezeket a szolgáltatásokat.
A FinnAir számára az IBM pedig olyan megoldást fejlesztett ki, amely lehetővé teszi az utasok számára, hogy a légi utazás a lehető legkellemesebb és legegyszerűbb legyen. A finn légitársaság számára kidolgozott megoldás figyelembe veszi az utasok speciális profilját, így például azt, hogy törzsutas vagy még tapasztalatlan utazónak számít, hány éves vagy hogy milyen különleges érdeklődési köre van. Így az utas mobilalkalmazások segítségével teljes körű támogatást kap az utazás során.