A kisvállalatok vezetőinek informatikai előképzettsége és nyitottsága jelentősen meghatározhatja a cég jövőjét – derült ki az Invitel és a BellResearch 2016-os közös őszi felméréséből.
A kutatásban résztvevő kisvállalati cégvezetők többsége fejleszthetőnek értékelte telekommunikációval és informatikával kapcsolatos tudását, miközben többségük egyetértett azzal az állítással, hogy a korszerű távközlési megoldások alkalmazása hozzájárul a vállalkozás gazdaságos és sikeres működéséhez is. A kutatásból többek között az is kiderült, hogy bár egyre fontosabb a nagysebességű internet a kisvállalkozók számára, a szolgáltatások választásakor leginkább a stabilitással párosuló költségracionalizálási igény érvényesül.
Az Invitel kutatása szerint a vizsgált hazai kisvállalatok 82 százaléka használ „vezetékes” internetet a napi üzletvitel, ügymenet támogatására. Ennek kapcsán kiemelt fontosságúnak tartják a megbízható szolgáltató kiválasztását, amely biztos alapokra épülő céges hátteret nyújt számukra és lehetővé teszi, hogy az internetszolgáltatással kapcsolatos problémák megoldása helyett az üzlet működtetésével foglalkozhassanak. A felmérés alapján pozitív változás figyelhető meg a kisvállalatok technológiára való nyitottságában, ugyanakkor hatvan százalékuknál – hiába tervezik – sok esetben már nem jut elegendő erőforrás fejlesztésre, sem szakmai, sem pénzügyi értelemben. A kisvállalkozások közül éppen ezért minden második célul tűzi ki a költséghatékonyabb működést – elsősorban a technikai és rezsiköltségek racionalizálása segítségével. Bármilyen jövőbeni modernizáció, vagy új szolgáltatás igénybevétele többnyire csak akkor vállalható részükről, ha az közvetlenül hozzájárul üzleti céljaik eléréséhez.
„A kisvállalatok informatikai nyitottsága meghatározhatja a cég jövőjét, ezért elengedhetetlen számukra a korszerű távközlési megoldások alkalmazása. Azt látjuk, hogy a stabil céges internet ma már alap, e köré épül szinte minden más szolgáltatás. Mivel a vállalkozások alapvetően különböznek egymástól, ez igaz az elvárásaikra is: más szolgáltatásra van szüksége például egy olyan vállalkozónak, aki otthonosan mozog a közösségi hálózatokon és másra annak, aki először készül megjelenni az interneten” – összegezte Iski István, az Invitel lakossági és kisvállalati marketingigazgatója. „Az Invitelnél évente több felmérést készítünk, hogy szolgáltatásainkat mindig az aktuális igényekre hangoljuk, ezzel támogatjuk ügyfeleinket versenyképességük megőrzésében” – tette hozzá.