Sok pénzt veszíthet ha a gyerek internetezik

A Kaspersky Lab és a B2B International közös kutatásából az derült ki, hogy az európai felhasználók 13 százaléka veszített már el pénzt vagy fontos adatot a gyerekek internetezése miatt. Ez a szám arra enged következtetni, hogy amellett, hogy a gyermekek fokozott kiberfenyegettségnek vannak kitéve, ők maguk is okozhatnak problémákat a szüleiknek. A válaszadók hét százaléka nyilatkozott úgy, hogy előfordult már, hogy a gyermeke véletlenül fontos tartalmat törölt a készülékéről, míg a válaszadók tíz százaléka találkozott már nem várt online számlaértesítőkkel, miután a csemete online volt. Mindent összevetve, minden tizedik megkérdezett szülő bevallotta, hogy megesett már, hogy veszített el pénzt vagy fontos adatot a csemeték online tevékenysége miatt.

Mindezek ellenére, csupán a szülők egyharmada van felkészülve az ilyen veszélyekre: mindössze 32 százalékuk aggódik amiatt, hogy a gyermeke szülői engedély nélkül költekezne online, és alig 29 százalékuk nyilatkozót úgy, hogy nyugtalanítja, hogy bizalmas információkat osztanának meg a világhálón. Ugyanakkor a szülők a legkülönbözőbb módszereket vetik be, hogy elkerüljék a bajokat és megóvják a kicsiket az online veszélyektől. Például, 34 százalékuk személyesen ellenőrzi, hogy hogyan használja a gyerek az eszközöket, és 13 százalékuk igényelte az internetszolgáltatójától bizonyos oldalak letiltását. Emellett a szülők 37 százaléka rendszeresen emlékezteti a gyermekét az interneten leselkedő veszélyforrásokra, míg 15 százalékuk döntött úgy, hogy barátja lesz a gyerekének a közösségi portálokon. Jelentős, hogy csak a szülők 24 százaléka használ olyan szoftvert, amellyel korlátozhatja gyermeke online aktivitását, holott ez a kényelmes funkció számos biztonsági megoldásban megtalálható.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

Nyomdagépet az irodákba!

pén okt 10 , 2014
ShareTweetPinShareA Xerox szerint csaknem bármilyen nyomtatási környezetbe – többek között gyorsnyomdákba, kreatív ügynökséghez, és a kiadványokra nagy hangsúlyt fektető kis- és középvállalkozások irodájába is – jól illeszkedik az új Xerox Color C60/C70 nyomdagép. A felhasználók éppúgy nyomtathatnak vele egyenetlen felületű poliészter címkéket, mint menüket, cégtáblákat vagy kirakat matricákat, akár 2400*2400 […]

És még ez is...