SAP: annyi a biztosítási csalóknak

 

Új verziójú csalás elleni megoldással lép a piacra az SAP. Új megoldásával a szoftvercég egy olyan globális piacot céloz, ami egy becslés szerint évente 3,5 trillió dollárral rövidíti meg a fehér gazdaságot. A csalások felderítése, kivizsgálása, és szabálytalanságok megakadályozása egyre nehezebb a folyamatosan növekvő adatok világában, az úgynevezett big data környezetben. A szoftvercég ezért Fraud Management megoldását összekapcsolta a memória alapú technológiájával, a HANA-val, aminek köszönhetően valós idejű felderítést, kalibrációt, valamint szimulációs képességeket kínál az üzleti és közszféra számára. A csalások leginkább a biztosítókat súlytja. Becslések szerint világszerte az összes bejelentett káresemények közel 15 százaléka biztosítási csalás. Az SAP ezen küzdelemben kíván hathatós informatikai segítséget nyújtani a biztosítók számára kifejlesztett SAP Fraud Management for Insurance analitikai megoldása révén, amely automatizálja a csalások felderítését, javítja az esetek kivizsgálási hatékonyságát és gátolja a hamisított biztosítási események kifizetését. Tóth Balázs, az SAP Hungary Kft. szakértője szerint az informatikai megoldás az igen összetett esetekben is segíteni tud. Ilyen lehet például a gépjármű-biztosítási csalások azon válfaja, ahol egészségügyi sérülések is történnek. Ekkor a káresemények szisztematikus, részletes és átfogó elemzése révén lehetőség nyílik az úgynevezett hálózati analízisre is, amely képes feltérképezni a vagyontárgyak, az egyes káresemények és a hozzájuk kapcsolódó szereplők (károsultak, kárszakértők, orvosok) komplex viszonyrendszerét, lehetővé téve az összefüggések vizualizálását.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

Az ország ötöde keresett állást az elmúlt két évben

ked máj 28 , 2013
ShareTweetPinShare  Az internetet használó felnőttek 48 százaléka fordult az online álláskereső oldalakhoz 2011 óta. A fiatalok a megfelelő mértékű és minőségű munkatapasztalatot, az idősebbek a minél magasabb végzettséget tartják a legfontosabb tényezőnek a munkaerőpiacon. A kapcsolati tőke erejében mind a két korcsoport egységesen hisz – derül ki az NRC Marketingkutató […]
ZX-81

És még ez is...