Romániában terjeszkedik a Festipay

szigetA FestiPay Készpénzmentes Fizetési Szolgáltatások Zrt., a készpénzmentes fizetési szolgáltatást nyújtó cég tervei szerint idei árbevételének 25 százaléka is származhat a külföldi, főleg romániai fesztiválokból a tavalyi tíz százalék után — közölte a társaság az MTI-vel. A vállalat tavaly két külföldi fesztiválon – a romániai Untold és a franciaországi Delta – volt jelen, idén ez a szám öt-hatra nő. A Festipay tavaly az első alkalommal megrendezett kolozsvári Untold Fesztivál szolgáltatójaként lépett a román piacra, ahol csaknem negyedmillió látogató fordult meg, több mint 700 ezer tranzakciót lebonyolítva. A szervezők idén 20-30 százalékos növekedést várnak a látogatók számában – írták. Idén a Bukarest Gourmet fesztiválon is jelen volt a szolgáltató, ahol tízezer látogató csaknem 35 ezer tranzakciót bonyolított – ismertették.

Cardnet-eredmenyekMárki László, a társaság vezérigazgatója a közlemény szerint elmondta, a sok látogatót vonzó eseményeken felértékelődik a gyorsaság jelentősége: míg egy készpénzes fizetés nagyjából 20-25 másodpercet vesz igénybe, addig egy érintésmentes fizetés feldolgozása mindössze három-öt másodpercig tart. Az MTI egy korábbi hírre hivatkozva azt írja, hogy a tavaly novemberben, a Cardnet Zrt., valamint a Sziget Kulturális Menedzser Iroda Kft. által alapított Festipay tíz százalékkal járult hozzá a Cardnet bevételeihez. A Cardnet 2015-ben 1,25 milliárd forint nettó értékesítési bevételt és 42,7 millió forint üzemi eredményt ért el. Ehhez képest a Festipaynek az elmúlt évi másfél hónapos működése alatt nem volt árbevétele, üzemi eredménye pedig -5,476 millió forint volt, nyilvánosan elérhető adatok.