Román a legnagyobb magyar webáruház

Magyarország legnagyobb webáruháza az eMAG lett, második helyre az Extreme Digital került, míg a harmadik helyen a Media Markt végzett a 2018-as online forgalmi adatok alapján – közölte a GKI Digital.

Az eMAG négy év után vette át az első helyet az addigi listavezető Extreme Digital-tól. Kérdés ugyanakkor, hogy a két legnagyobb online áruház idén márciusban bejelentett fúziója hogyan alakítja át a piaci erőviszonyokat. Ennek megválaszolására 2020-ig még várni kell – írták. A GKI Digital adatai szerint a lista tíz legnagyobb kereskedője mintegy nettó 150 milliárd forint forgalmat ért el az online értékesítésből. Ehhez a bevételhez összesen több mint ötmillió sikeres tranzakció (rendelés) társult – közölték. A GKI Digital által nyilvántartott több mint ötezer webáruház közül az első tíz piaci súlya 35 százalék volt 2018-ban, ami két százalékpontos csökkenés az egy évvel korábbi eredményekhez képest. A legnagyobb webáruházak növekedési üteme alacsonyabb a piaci átlagnál, az első tíz összesített forgalma csupán 11 százalékkal nőtt egy év alatt, miközben a teljes online kiskereskedelem 17 százalékot bővült Magyarországon.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.