Robotokkal segíti adminisztratív dolgozóit a GE Global Operations

A GE európai és oroszországi adminisztratív folyamatait ellátó GE Hungary budapesti szolgáltató központjában 19 robot segíti az ott dolgozó mintegy kétezer ember munkáját.

A GE Hungary szerint a technológia fejlődése, az automatizálás, digitalizált gyártás alapvetően alakítja át a munka világát a következő években. A GE szerint mindez növeli a termelékenységet, az életszínvonalat, és új lehetőséget nyit a munkavállalók számára – tette hozzá. A robotok számítógépes applikációk, amiket a dolgozók ismétlődő munkafolyamatok és tranzakciók elvégzésére, adatok elemzésére, és adatlekérésekre használnak – ismertette. A társaság tervei szerint digitális iparvállalattá fognak átalakulni, a munkatársakat folyamatosan készítik fel a digitalizáció és robotizáció kihívásaira, rendszeres szakmai tréningekkel. Magyarországot arra pozícionálják, hogy a digitális ipari megoldások területén piacvezető legyen. A cég 33 milliárd forint értékben hajtott végre fejlesztéseket az elmúlt két évben az országban.

Björn Bergabo, a GE Global Operations Európáért felelős ügyvezető igazgatója azt emelte ki, hogy a budapesti központot integrált, automatizált, és a GE európai növekedését hatékonyan támogató egységgé alakítják majd. Év végére a terveik szerint a GE adminisztratív, támogató tevékenységének hatvan százalékát a szolgáltatóközpont látja majd el. Ennek legfontosabb eszköze a robotizált folyamat-automatizáció (RPA) – tette hozzá. Példaként említette, hogy a számlák fizetési határidejének figyelésében, a kintlévőségek nyilvántartásában, adóbevallások elkészítésében, vagy a nemzetközi pénzügyi tranzakciók fizetési árfolyamának egyeztetésében segítenek a robotok. Minden munkakörben van automatizálható rész, amit a robotikával ki lehet váltani. A dolgozók a magasabb szintű munkára fókuszálhatnak a napi munka során – mondta.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.