Reding adatvédelmi paktumot szorgalmaz

redingKét év telt el azóta, hogy az Európai Bizottság az uniós adatvédelmi szabályok átfogó reformjára tett javaslatot annak érdekében, hogy azok megfeleljenek a XXI. század kihívásainak. Viviane Reding alelnök, uniós jogérvényesülési biztos egy európai adatvédelmi paktum kidolgozására tett javaslatot. „Nem vehetjük félvállról az adatvédelem kérdését. Az Európai Parlament tudatában van ennek: Állampolgári Jogi, Bel- és Igazságügyi Bizottsága tavaly októberben egy szigorú szabályozás mellett tette le voksát, amely hiteles szankciókat határoz meg az európai szabályok tiszteletben tartásának biztosítására. A múlt héten Athénban a három intézmény – az Európai Bizottság, az Európai Parlament két előadója, valamint a görög és a második félévben sorra kerülő olasz uniós elnökség – olyan ütemtervet hagyott jóvá, amely az adatvédelmi reformra vonatkozó megállapodás létrejöttét még az idei év vége előtt lehetővé teszi. Figyelembe véve, hogy az 1995. évi adatvédelmi irányelvről folytatott tárgyalások öt évig tartottak, ez meglehetősen jó eredmény, amely összhangban áll az állam- és kormányfőknek az októberi európai csúcson elfogadott következtetéseivel, ahol megegyezés született arról, hogy az adatvédelmi rendeletet legkésőbb 2015-re valamennyi tagállamban életbe kell léptetni” – mondta Reding. Hozzátette, ha az Unió azt akarja, hogy a bizalom újraépítésére irányuló erőfeszítései hitelesek legyenek, ha követendő példát szeretne mutatni más kontinensek számára, először saját háza táján kell rendet teremtenie — számolt be az europa.eu.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

Ezért kell vigyázni a kuponos vásárlással II.

sze jan 29 , 2014
A kupongyűjtő oldalak megkeresik a vállalkozásokat, hogy marketingcélokat figyelembe véve saját termékeiket, szolgáltatásaikat úgy népszerűsítsék, hogy bizonyos mértékű kedvezményt adjanak a kuponos vásárlóknak, akik az akcióról a kuponos vállalkozástól szereznek tudomást — olvasható a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság blogján. A vásárló a termék/szolgáltatás akciós árát megfizeti a kuponos cégnek, aki közvetítőként […]

És még ez is...