Orosz szakhatóság a BBC működéséről: ha van rajta sapka az a baj, ha nincs, az

Jogsértésekre bukkant a BBC brit közszolgálati műsorszolgáltató oroszországi tevékenységében az orosz tömegtájékoztatási és távközlési hatóság (Roszkomnadzor). A hatóság a közleményében nem hozta nyilvánosságra a jogsértések mibenlétét, csak annyit árult el, hogy jelenleg azt mérlegelik, milyen eljárást folytassanak ebben az ügyben. A Roszkomnadzor január 10-én azt állította, hogy a BBC műsorszolgáltató egyes online anyagai nemzetközi terrorszervezetek ideológiai álláspontját közvetítik, és megsérthetik a szélsőséges megnyilvánulásokkal szemben meghozott orosz törvényeket. A Roszkomnadzor – megemlítve, hogy az Iszlám Állam terrorszervezetet megalapító Abu Bakr al-Bagdaditól származó idézetekre bukkant a BBC internetes oldalain – bejelentette akkor, hogy január 14. és 31. között ellenőrzést tart majd a BBC World News adásait Oroszországban sugárzó és ott bejegyzett Britis Televizsn nyilvánosan működő részvénytársaságnál.

A BBC többször alkalommal is közölte azt, hogy a helyi törvényekkel összhangban működik Oroszországban.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.