ONYÁ-zni jó: új szolgáltatásokkal bővült a NAV online ügyintézése

Magánszemélyeknek segít egyszerűen adószámot igényelni, illetve az adószámos tevékenységükkel kapcsolatos adatokat, változásokat bejelenteni, valamint az egyéni vállalkozók is online formában jelenthetik be adataikat vagy azok változását a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) saját fejlesztésű online nyomtatványkitöltő alkalmazásában (ONYA) – közölte a NAV. Közleményük szerint a két új szolgáltatással az alkalmazás már összesen négy ügycsoportban biztosítja az online megoldást, ami azt jelenti, hogy egyes bejelentéseket bevallásokat akár otthonról, kényelmesen, webes felületen lehet kitölteni, illetve beküldeni. Az alkalmazás mobiltelefonról is elérhető. Ezzel a lehetőséggel például egy magánszemély maximum fél órán belül kiválthatja az adószámát.

A NAV emlékeztetett, hogy a január óta elérhető alkalmazásban eddig két szolgáltatást lehetett igénybe venni. Az egyik az adóazonosító jellel, adóigazolvánnyal, vámazonosító számmal és levelezési címmel kapcsolatos, valamint az egészségügyi szolgáltatási járulékfizetési kötelezettséggel kapcsolatos bejelentések intézése volt. A másik a jövedéki adóval kapcsolatos bevallások, adóbevallások, adó-visszaigénylések, továbbá a jövedéki adóról szóló törvény szerinti adóalanyok számára készült adóbevallási tervezetek megtekintése, elfogadása vagy módosítása és benyújtása volt.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

Telenor: folytassa Bőthe

vas júl 28 , 2019
ShareTweetPinShareBőthe Csabát nevezték ki a Telenor Magyarország nagyvállalati értékesítési vezetőjének és szenior tanácsadójának. Vezetőként a cég nagyvállalati ügyfélkiszolgálását és ügyfélszerzési tevékenységét fogja segíteni, tanácsadóként speciális projektben is támogatja a mobilszolgáltatót. Bőthe a Telenorhoz az Invitech-től érkezett, ahol alig egy évet volt a marketing- és az üzleti támogatás üzletágak igazgatója. Bőthe […]

És még ez is...