Október sem az analóg tévé hónapja volt

analogOktóberben, a megközelítőleg 4,1 millió magyarországi háztartásban több mint 3,4 millió előfizetéses televíziós szolgáltatást vesznek igénybe. A fennmaradó közel 700 ezer háztartás túlnyomó zömében a tető- vagy szobaantennával fogható digitális földfelszíni sugárzású adásokat néznek. A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók előfizetőinek 69,3 százaléka vett igénybe digitális szolgáltatásokat. A digitális előfizetéseken belül októberben 1096 ezerről 1113 ezerre nőtt a kábeltelevízióra vagy IPTV-re előfizetők száma. A vezeték nélküli (műholdas, parabola antennával fogható) szolgáltatást 898 ezren vették igénybe, a MinDig TV Extra szolgáltatásnak pedig 120 ezer előfizetője volt a hónap végén.
A vizsgált hónapban, a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók adatai szerint, 35,7 százalékról 36,2 százalékra nőtt a digitális kábeltévére vagy IPTV-re előfizetők aránya. A vezeték nélküli előfizetések részesedése 33,1 százalék októberben, az analóg kábeltelevíziós szolgáltatásra előfizetők aránya ebben a hónapban 30,7 százalék.

A teljes, becsült piacra vonatkozóan és valamennyi technológiát figyelembe véve a UPC a piacvezető, piaci részesedése 26,9 százalék, a második a Magyar Telekom, amelynek piaci részesedése 24,9 százalék, a harmadik a DIGI, piaci részesedése a vizsgált hónapban 23,4 százalék volt. A gyorsjelentés az analóg és digitális vezetékes szolgáltatások – kábeltelevízió és IPTV – piacán az összes előfizetések közel 88 százalékát fedi le. A jelentésben szereplő szolgáltatók vezetékes előfizetéseinek száma októberben 2 056 millió volt, ezen belül az analóg előfizetések száma az előző hónaphoz képest 955 ezerről 942 ezerre csökkent. A vezetékes szolgáltatások esetében a piacvezető UPC részesedése 27,1 százalék, második helyen a Magyar Telekom áll 22,8 százalékkal, ezt követi a DIGI 20,2 százalékkal. A vezeték nélküli szolgáltatások esetében a piacvezető DIGI részesedése 30,6 százalék, majd a Telekom következik 29,6 százalékkal, a harmadik hely a UPC-é, részesedése pedig 26,4 százalék. Október végén a MinDig TV Extra részesedése 11,6 százalék.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.