NMHH – UPC egyezség: nem elég a szerződés módosításához a ráutaló magatartás

csokAz előfizetői érdekek védelme áll a középpontjában a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) és a UPC Magyarország Kft. által most megkötött hatósági szerződésnek. A UPC által “önkéntesen” vállalt kötelezettségek konkrét, jól alkalmazható és hatékony jogvédelmet nyújtanak a telekommunikációs szolgáltató összes olyan előfizetőjének, akiknek az előfizetői szerződése a UPC által 2012 novemberében megküldött ajánlat alapján ráutaló magatartással újult meg. A megállapodás értelmében ezek a szerződések változatlanul érvényben maradnak, a szolgáltató ugyanakkor vállalta, hogy a kétoldalú szerződésmódosításokat a továbbiakban csak akkor tekinti elfogadottnak, ha azokat az előfizető kifejezett, tevőleges magatartással elfogadta. Az előfizetőknek az ügyben nincs semmi teendőjük.

Az NMHH közleménye kiemelkedő jelentőségűnek ítéli a szerződést a fogyasztóvédelemben, hiszen az az előfizetők védelmében olyan kötelezettségeket tartalmaz a szolgáltató számára, amelyek garantálják, hogy az előfizetőket ne érhessék hátrányok a megújított szerződések miatt. A most megkötött szerződés rögzíti, hogy a UPC a kétoldalú módosításokat pusztán ráutaló magatartás, például a szolgáltatás változatlan igénybe vétele vagy a havidíj befizetése esetén nem tekinti elfogadottnak. Az érintett szerződések kétoldalú szerződésmódosítás során csak az előfizetők kifejezett szóbeli vagy írásos elfogadó nyilatkozatával változtathatók meg.