NMHH: 48 millió forint bírság a UPC-nek

A hivatalból indított általános hatósági felügyeleti eljárás lezárásaként a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) 48 millió forint bírságot szabott ki a UPC Magyarország Telekommunikációs Kft.-re (UPC), miután vezetékes és mobiltelefon előfizetői 2017. július 25-e és szeptember 18-a között nem érték el az On Line System Informatikai és Tanácsadó Kft. (OLS) hálózatában lévő telefonszámokat. A most lezárult eljárás első fokú határozata szerint a UPC piaci magatartásával súlyosan megsértette a telefonszolgáltatás nyújtására vonatkozó azon alapvető európai uniós és hazai jogszabályokat, amelyek szerint biztosítania kellett volna az előfizetői számára valamennyi hívószám elérhetőségét. A hatóság szakemberei megállapították, hogy a UPC hozzávetőleg 22 ezer telefonszám elérhetőségét nem – vagy legalábbis nem teljes körűen – biztosította, több mint 38 ezer hívás sikertelen volt, ami összesen több mint négyezer UPC-előfizetőt érintett. A korábban az OLS-hez tartozó, de onnan elhordozott, tehát már más szolgáltatók hálózatában lévő számok elérhetetlensége miatt kívülálló szolgáltatók és azok előfizetői is érintettek lettek.

Az NMHH az eljárás nyomán csak azon 31 előfizető vonatkozásában kötelezhette a UPC-t a hiba késedelmes elhárítása miatti kötbérfizetési kötelezettségének teljesítésére, ahol a UPC a hiba bejelentőjét be tudta azonosítani, mivel a bejelentésben az OLS mint érintett szolgáltató szerepelt. Az NMHH felhívja ugyanakkor valamennyi érintett UPC-előfizető figyelmét, hogy ha a fent megjelölt időszakban sikertelenül próbáltak hívni az OLS hálózatában lévő vagy onnan elhordozott számot, és ezzel kapcsolatban a UPC felé hibabejelentést tettek (kizárólag ebben az esetben), de a szolgáltató részükre kötbért nem fizetett, ezt mindenképpen jelezzék a szolgáltatónak. A jogszabályok alapján ugyanis a késedelmes hibaelhárítás miatt a szolgáltató köteles kötbért fizetni a hiba kijavítására nyitva álló 72 órás határidő eredménytelen elteltétől számítva minden megkezdett késedelmes nap után egészen a hiba elhárításáig, azaz 2017. szeptember 18-ig bezárólag.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

Egy maréknyi dollárért: energiahatékony technológiai megoldásokat díjaz a UPC anyavállalata

szo ápr 21 , 2018
ShareTweetPinShareA UPC Magyarország anyavállalata, a Liberty Global, a Comcast médiavállalat, és a telekommunikációs iparági szereplőket képviselő szakmai szervezet az SCTE hirdette meg azt a pályázatot, amelyen a távközlési hálózatok energiafelhasználásának csökkentését segítő megoldásokat díjazzák. Az Adaptive Power Challenge elnevezésű nemzetközi versenyre magyar indulók jelentkezését is várják, a legjobb megoldások pedig […]
Dollár, pénzszámláló

És még ez is...