Nem politizálunk a Facebookon

facebookMagyarországon a felnőttek leginkább az ismerőseikkel, családtagjaikkal tartják a kapcsolatot a közösségi oldalakon, az üzleti kapcsolattartás vagy a munkakeresés viszont legtöbbjük számára nem itt zajlik – derül ki a Kutatópont legfrissebb elemzéséből. A legnépszerűbb közösségi oldal a Facebook, itt tízből négy magyar felnőtt, és a 18-29 évesek háromnegyede, a felsőfokú végzettségűek 62 százaléka, a budapestiek több mint fele van jelen.

A felhasználók 17 százaléka napi rendszerességgel tartja itt a kapcsolatot barátaival, 13 százaléka családjával, tíz százalékuk pedig szórakozásra használja az oldalt. A munkakeresés nem napi és heti szintű elfoglaltság itt: a válaszadók négy százaléka teszi csak minden nap, 12 százaléka hetente, húsz százaléka legfeljebb havonta. A regisztráltak 61 százaléka még sosem keresett munkát itt. Üzleti kapcsolattartásra még ennél is kevesebben alkalmazzák ezeket az oldalakat: a közösségi oldalak tagjainak 63 százaléka soha nem ilyen felületen beszél üzleti partnereivel. Kiderült az is: az emberek a közösségi oldalakon nem foglalkoznak politikával; tízből hét válaszadó soha nem nyilvánul meg közéleti kérdésekben. Az előfeltevéssel szemben nem olyan gyakori a hazai Facebook-felhasználók körében az, hogy valakit vagy valamit kövessenek az oldalon: a 75 százalék senkit, semmit nem követ — írja az MTI.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

Hihetetlen jól fogynak a Huawei okostelefonja

sze júl 30 , 2014
A Huawei Fogyasztói Üzletága összesen 64,21 millió készüléket szállított ki, amelyből az okostelefonok száma elérte a 34,21 milliót. Ez az előző üzleti évhez képest jelentős, 62 százalékos növekedést jelent. A Kantar Worldpanel ComTech kutatásai szerint a Huawei okostelefon eladásai az elmúlt 12 hónapban 123 százalékkal nőttek öt főbb európai piacon, […]
Huawei

És még ez is...