Nem érezzük biztonságban személyes adatainkat a közösségi oldalakon

A felhasználók túlnyomó többsége nem érzi biztonságban személyes adatát a közösségi oldalakon. A közösségi médiát legaktívabban használó 18-45 év közötti korosztály 81 százalékát aggasztja személyes adatainak biztonsága a kutatás szerint. A válaszadók 31 százaléka „egyértelműen nem”, ötven százaléka pedig „inkább nem” érzi biztonságban személyes adatait. A válaszadók ötödének visszaéltek már adatával, ráadásul köztük sokan vannak – a válaszadók 6 százaléka -, akikkel ez többször is előfordult a január 28-i nemzetközi adatvédelmi világnapra készített kutatás szerint. A felmérésből az is kiderült, hogy a személyes adataikkal visszaélést elszenvedők negyede már törölte is profilját valamelyik közösségi média felületről, további húsz százalékuk pedig tervezi azt.

A válaszadók 43 százaléka úgy nyilatkozott, hogy megfordult már a fejében, hogy elhagy egy-egy közösségi média felületet. A megkérdezettek legnagyobb hányada, 37 százaléka, az ügyintézéshez szükséges, például banki vagy ügyfélkapus jelszavait félti. Minden ötödik felhasználó számára a személyes adatok biztonsága a legfontosabb, de érdekes, hogy fotóikat, videóikat csak fele annyian (7 százalék) féltik, mint a levelezésüket, üzenetüket (14 százalék). A felmérés szerint a 18-45 évesek 79 százaléka úgy gondolja, hogy ismeri a közösségi oldalak adatvédelmi beállításait, és a válaszadók 68 százaléka az elmúlt egy év során végre is hajtott valamilyen adatvédelmi módosítást. A profil beállításait a szakértő szerint kéthavonta ellenőrizni szükséges.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

Handó: a bíróságoknak alkalmazniuk kell a technológiai újításokat

csü jan 24 , 2019
ShareTweetPinShareA XXI. században a bíróság csak akkor tudja megállni a helyét, ha használja a technológiai újításokat – jelentette ki az Országos Bírósági Hivatal elnöke. Handó Tünde szerint, ha a bíróságok nem alkalmaznák ezeket a technológiai újításokat, akkor az ügyfelek más, gyorsabb, hatékonyabb, olcsóbb elintézési módokat választanának. Felhívta a figyelmet arra, […]

És még ez is...