Júniusban 2 millió 525 ezerre nőtt Magyarországon a mobilinternet-előfizetések száma, míg a teljes előfizetői táboron belül az aktív – a mobilinternet-szolgáltatást az utolsó három hónapban igénybe vevő – ügyfeleké 1 millió 952 ezerre emelkedett. A forgalmazott adatmennyiség májushoz képest valamelyest csökkent — olvasható a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság friss jelentésében. A forgalmat bonyolító (aktív) előfizetések alapján a Telenor piaci részesedése 29,59 százalékról 29,74 százalékra nőtt. Az előző havi csökkenéshez képest ismét emelkedést könyvelhet el a T-Mobile, amely 46,90 százalékról 47,71 százalékra növelte súlyát ebben a kategóriában. Versenytársaival ellentétben a Vodafone szelete karcsúsodott 23,50 százalékról 22,55 százalékra. A három mobilszolgáltató együttműködésén alapuló gyorsjelentés szerint az előfizetők júniusban 1,981 millió GByte adatot töltöttek le és fel. Ez a májusi 2 millió 061 ezer GByte-hoz képest némi – vélhetőleg szezonális hatástól nem független – csökkenést jelent. Az egy aktív ügyfélre jutó átlagos forgalom pedig 1,01 GB-ra csökkent.