Mobilapplikáció segít a környezetbarát szokások kialakításában Kínában

Applikáción belüli játékkal igyekszik segíteni felhasználóit a környezetbarát szokások kialakításában az Alipay, Kína egyik legnépszerűbb mobil- és online fizetési platformja – derül ki a CGTN kínai nemzetközi kínai televízió hírportáljának cikkéből.

A 2016-ban bemutatott Ant Forest program a felhasználók mindennapi tevékenységét nyomon követve, a környezetbarát megoldásokat, egyebek mellett az online fizetést, vagy a környezetkímélő közlekedési eszközök használatát úgynevezett virtuális zöld energiává konvertálja. Tízezer lépés megtétele után a felhasználók például csaknem kétszáz gramm, míg internetes jegyvásárlás esetén nagyjából tíz gramm virtuális zöld energiát kaphatnak. Ezen felül pontoznak még olyan környezettudatos döntéseket is, mint például ha valaki nem kér eldobható evőeszközt az interneten rendelt étel mellé. Az összegyűjtött virtuális zöld energia pedig szintén környezetbarát célra használható fel: egy bizonyos mennyiség elérésekor a felhasználó nevében egy fát ültetnek el Kína sivatagos területein. A program közösségi médiaplatformként működik, így a felhasználóknak arra is lehetőségük van, hogy “energiát lopjanak” az ismerőseiktől. Ráadásul az Ant Forest rangsort készít, így a felhasználókat versenyzésre ösztönzi. A cég adatai szerint 2018 végéig több mint négyszázmillió ember – vagyis a világ népességének öt százaléka – csatlakozott a kezdeményezéshez, és eddig több mint 55,5 millió fát ültettek a felhasználók pontgyűjtése nyomán a Kína északnyugati részén fekvő Kanszu tartományban, az északon található Belső-Mongólia Autonóm Területen, illetve az ország egyéb sivatagos részein.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.