Mindenki megbízható szállítóra vágyik

1

Az online kereskedelemben a megbízhatóság a legfontosabb szempont a szállítási mód kiválasztásakor – derül ki a Vatera legfrissebb felméréséből.

Az online piactér ezúttal a Vaterafutár szolgáltatás felhasználóit kérdezte meg arról, hogy eladóként, illetve vásárlóként milyen szempontok alapján választanak szállítási módot online adásvételeikhez, milyen jellegű és értékű termékeket kézbesítését igénylik, illetve mennyire vannak megelégedve a különböző szolgáltatások színvonalával. Az online kérdőíves felmérés válaszadói számára a megbízhatóság az elsődleges elvárás egy szállító partnerrel szemben, vagyis az ígért szállítási határidő betartása (4,61 pont az 5-ből). Ezt szorosan követi az alacsony ár (4,55), illetve az országos szintű lefedettség (4,44). Meglepő módon a gyorsaság csupán az ötödik fő szempont (4,28), ami ellentmond annak a nemzetközi trendnek, miszerint az online vásárlók a lehető legrövidebb, akár egy-két órán belüli szállítási határidőt igénylik, komoly kihívást okozva ezzel tengerentúli piaci szereplőknek.

A felmérés az eladók és a vásárlók válaszait külön-külön is értékelte. Ez alapján megállapítható, hogy előbbiek számára inkább a logisztikai szolgáltatások alacsony árfekvése a meghatározó (4,66), míg utóbbiak valamivel jobban értékelik, ha meghatározhatják, illetve módosíthatják a kiszállítás időpontját (4,26), valamint, ha változatos átvételi és fizetési módok közül választhatnak (4,14). A válaszadók 49 százaléka szerint a legjobb, ha a futárszolgálat házhoz jön a feladandó csomagért. Mintegy 32 százalékuk részesíti előnyben az átvételi ponton történő csomagfeladást, és mára már 19 százalékuk veszi igénybe erre a célra a különböző csomagautomatákat. A Vaterafutárt jellemzően havonta egy-két alkalommal (41 százalék), átlagosan 5000-10 000 forint közötti értékű (34 százalék), és egy szállítási címre többnyire egy terméket tartalmazó csomag (86 százalék) feladására veszik igénybe. A felmérésből az is kiderült, hogy a Vaterafutárral küldött csomagok közel felét (46 százalék) nem a vaterás csomagfeladások, hanem más apróhirdetési oldalak, webshopok és Facebook adásvételi csoportok feladásai adják. Így a kutatás eredményei a magyar e-kereskedelemre vonatkozóan is mérvadóak lehetnek.

One thought on “Mindenki megbízható szállítóra vágyik

  1. Az a véleményem, hogy a Vatera megbízhatatlan, inkorrekt partner. hatóságként viselkedik a vevőkkel. A csaló eladókat támogatja, illetve a becsapott vevőket nem segíti. Senki se higgye, hogy a Vatera biztonságos!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

Tíz lépés, amitől csodás lesz a weboldalad V.

sze márc 15 , 2017
Az Invitel nemrégiben online felmérést indított, amelyben a hazai kisvállalatok internet-használati szokásait vizsgálta. A kutatás eredményei többek között arra is rámutattak, hogy a több mint 1500 megkérdezett kisvállalkozás majdnem fele nem rendelkezik saját céges weboldallal. Összegyűjtöttünk tíz olyan tippet, amelyek segítségünkre lehetnek új honlap indításakor vagy a meglévő megújításakor. Hányan […]

És még ez is...