Minden második magyart zaklattak már a közösségi oldalakon

A cyberbullying a közösségimédia-felhasználók számára itthon sem ismeretlen fogalom: minden második megkérdezettnek le kellett már tiltania valakit azért, mert az illető online zaklatta – derült ki egy friss kutatásából. Online agressziónak a megkérdezettek mintegy 14 százaléka esett már áldozatául saját bevallása szerint. Ezek a megaláztatások szinte kivétel nélkül nyilvános láthatóságú, sértő képek vagy egyéb bántó posztok formájában érték a válaszadókat. A digitális intimszféra-kutatás kitöltői közül mindössze egy százalék vallotta önmagát is „online zaklatónak”: a férfiak több mint háromszor annyian (36 fő) bántalmaztak másokat a social mediaban, mint nőnemű társaik (11 fő). Az online abúzust elkövető férfiak többsége a 19-25 éves korosztályba, míg a nők esetében a 26-35 éves korcsoportba tartozik. A megkérdezettek körülbelül 54 százaléka tiltott már le a közösségi oldalán másik felhasználót egy harmadik személyre irányuló, sértő tartalom miatt, illetve a kitöltők 57 százalékának szintén így kellett tennie, mert valaki az interneten zaklatta őt. Az online agressziónak a kutatás eredményei alapján nem volt különösebb nemi alapja: a zaklatásnak áldozatul esett női és férfi felhasználók között arányában nem volt jelentős különbség.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

Új magyar üzleti közösségi platform indult

csü máj 16 , 2019
Magyar fejlesztésű üzleti közösségi platform indult útjára május 10-én, a Brillit célja, hogy segítséget nyújtson a vállalkozóknak a lehetséges piaci partnerek felkutatásában és összekapcsolásában. A szoftvert fejlesztő Brillit Hungary Kft.-t 2015 júliusában alapították, a társaságot hárommillió forint alaptőkével hozták létre. Kovácsné Szabó Erzsébet, a cég ügyvezetője és alapító társtulajdonosa elmondta: […]

És még ez is...