A drága nyomtatás költségeinek csökkentésére az az egyik meghökkentő megoldás, hogy nem nyomtatunk. Garantáltan nem fog semmibe sem kerülni. Ha azonban ez a megoldás valamiért nem jöhet számításba, érdemes a Xerox legújabb megoldásának bevezetésén eltöprengeni. A Xerox ugyanis kidolgozott egy, hamarosan Magyarországon is elérhető megoldást, amely segít a vállalatoknak a környezetszennyezésük csökkentésében és hozzájárul ahhoz is, hogy a munkavállalók környezettudatosabbak legyenek.
A Print Awareness Tool egy a gamification technológiára és valós idejű mérésre épülő, egyszerűen kezelhető, interaktív szoftver. Használatával könnyedén nyomon követhetőek a pazarlást eredményező nyomtatási szokások. A Print Awareness Tool többek közt humoros instrukciókkal, az emberek versenyre ösztönzésével és más játékok beiktatásával segíti elő azt, hogy a dolgozók elkezdjenek jobban odafigyelni a környezetükre.