Már többet beszélünk ip-alapon, mint hagyományos telefonnal

telefonMájusban a hagyományos vezetékestelefon-vonalak száma 1,175 millió (az előző hónapban 1,221 millió), a kábeltelevíziós hálózaton működő hangcsatornák száma 809 ezer (az előző hónapban 805 ezer), míg az ip-alapú hangcsatornák száma 1,027 millióra nőtt az előző havi 987 ezerről. A hangcsatornák becsült száma 3,073 millió volt 2015. május végén. A vezetékes hangszolgáltatások esetében, a teljes (becsült) piacot alapul véve a legnagyobb piaci részesedése a Magyar Telekomnak van, ez 54,5 százalékot jelent. Második helyen a UPC áll 15,9 százalékkal, harmadik az Invitel 12,6 százalékkal, majd a Digi 10,3 százalékkal következik a sorban. A piac fennmaradó részén több tucat kis szolgáltató osztozik.

Májusban a száz főre jutó vezetékes hangátviteli csatornák száma 30,58 darab, a háztartások vezetékestelefon-ellátottsága pedig 65,46 százalék volt. Az előfizetők hagyományos telefonvonalon százhatvanmillió, ip-alapon pedig 188 millió percnyi hívást kezdeményeztek. A vizsgált hónapban az egy fővonalra jutó kezdeményezett hívások átlagos időtartama 115,5 perc volt. 2015 májusáig az előfizetők a szolgáltató váltást megkönnyítő számhordozhatóság keretében összesen 744 ezer földrajzi számot hordoztak.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

Karrier: a strandolokat is meg lehet találni

hét júl 13 , 2015
ShareTweetPinShareA TMP Worldwide tavalyi angliai felmérése szerint az álláskeresők 29 százaléka először a közösségi média oldalain keresi az álláslehetőségeket. Különösen a vállalati hierarchia felső harmadához tartozó pozíciók esetében a hiteles és vonzó vállalati “sztori” vált az elsődleges vonzerővé. “A jó hír az, hogy az emberek nyáron is böngészik a netet. […]

És még ez is...